به گزارش ایرنا آیت ‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر افزود: ملت و دولت ایران در مقابل سخنان سخیف ترامپ متحد هستند و با تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا ایستادگی می‌ کنند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا کوچک تر از آن است که بخواهد در مقابل ایران عرض اندام کند، اظهار کرد: سخنان سخیف و جاهلانه رئیس‌جمهور نابخرد آمریکا علیه ملت ایران در سازمان ملل تنها در شان خود ترامپ بوده و این سخنان ناشی از ضعف و دور بودن از عقل، منطق و فهم می باشد.
وی سخنان ترامپ را از شدت درد و ناراحتی به دلیل شکست سیاست های پی در پی در منطقه عنوان کرد و گفت: ترامپ حق دارد زوزه بکشد چرا که در عراق لبنان افغانستان یمن و سیاست‌های او در خاورمیانه با شکست مواجه شده است.
امام جمعه خرم آباد افزود: ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود تا آخرایستادگی می‌کند و سخنان اخیر ترامپ آنچنان سبک، بی مغز و بی محتوا بوده که شرکت کنندگان در اجلاس سازمان ملل ابراز نفرت کردند.
آیت الله میرعمادی گفت: تنها نخست وزیر ابله رژیم صهیونیستی از این سخنان خوشش آمد، رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تهدید کرده او باید تاریخ هشت ساله دفاع مقدس را بخواند.
وی با اشاره به اینکه آنها کسانی بودند که برای منافع دنیوی خود همانند سگان درنده به خود حمله میکند گفت: آنها می‌دانند که ملت ایران هشت سال با دست خالی در برابر دنیا ایستادگی و از 38 کشور اسیر گرفته است.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: ملت ایران ملت عاشورایی است و شعارهیهات من الذله را در نظر دارد و شعار مرگ بر آمریکا یک تفسیر از شعار هیهات من ذله بوده و این شعار تا نابودی شیطان بزرگ ادامه دارد.

**ماه محرم فرصتی برای خداشناسی، خود شناسی و دشمن شناسی است
نماینده ولی فقیه در لرستان در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ماه محرم و عاشورا یک ظرفیت منحصر به فردی است که خدا در اختیار ما قرار داده و ماه محرم نمادی از آگاهی، معرفت و دانایی است که نسبت به دین و اعتقادات دینی داریم.
آیت الله عمادی ادامه داد: ماه محرم کانونی است برای حرکت آفرینی و درس ها و پیام های عاشورا برای همیشه زنده است عاشورا و نهضت امام حسین سرچشمه بیداری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است و اگر دنیا سخن از ظلم و تجاوز و تعدی دارد از امام حسین(ع) درس گرفته است.
وی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای برپایی عزاداری سیدالشهدا است اضافه کرد: مجلس عزای امام حسین باید با بصیرت و آگاهی معرفت و محبت همراه باشد و باید از ظرفیت امام حسین و ماه محرم و عاشورا برای بالابردن معرفت، محبت و بصیرت استفاده کنیم و شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد.

**اقتدار و متحد بودن پیام دفاع مقدس است
آیت الله عمادی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ پیروزی و سربلندی است و توکل بر خدا، تبعیت از رهبری، اتحاد، انسجام و ایمان باعث پیروزی شده که از درس های دفاع مقدس است.
وی افزود: امروز با همین ابزار معنوی پیروز خواهیم بود و هفته دفاع مقدس فرصتی برای عبرت گرفتن می باشد.
امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از درس های مهمی پیروزی متحد و مقاوم بودن است و هرگاه در درون خود احساس ضعف کرده ایم دشمن تجاوز کرده است.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای تجلیل از ایثا، گذشت و استقامت رزمندگان و شهیدان دوران دفاع مقدس است و اگر دشمن از گزینه‌ها و بلوف سیاسی حرف می زند برای این است که ما در موقعیت اقتدار قرار داریم.
وی به اول مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و مهم ترین رسالت آموزش و پرورش رشد علمی و تربیت دینی بوده و همه باید در این زمینه برای رسیدن به اهداف کمک کنیم.
آیت الله میرعمادی گفت: نسل آینده باید نسل تربیت شده دینی باشد و معلمان اهتمام جدی به درس و تقویت تحصیل داشته باشند.
در پایان نماز جمعه این هفته خرم آباد نمازگزاران این شهرهمزمان با نمازگزاران سراسر کشور به دلیل سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا علیه سیاست های ضد ایرانی ترامپ راهپیمایی برگزار کردند.
3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.