حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: باید تقوای فردی و اجتماعی در جامعه رعایت شود و یکی از نشانه های رعایت تقوای اجتماعی و گروهی حفظ بیت المال است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از برکات نورانی امام راحل است

وی با اشاره به تاکیدات امام علی(ع) در رابطه با حفظ بیت المال عنوان کرد: ایشان می فرماید اگر بیت المال مهریه زنان باشد آن را باز خواهم گرداند و این امر نشانه ضرورت توجه و حفظ بیت المال در جامعه است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به سخن دیگر از امام علی(ع) در رابطه با بیت المال بیان داشت: ایشان می فرماید که مال حرام در لباس آرزوها خود را نشان می دهد و سرانجام مال حرام اندوه خواهد بود.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به روز مباهله اشاره کرد و گفت: این آیه همواره مورد تاکید ائمه اطهار قرار گرفته و در این راستا همه را دعوت به مطالعه معارف این آیه می کنیم.

وی بر ضرورت معرفی فضیلت های آیه مباهله در زمینه های مختلف از سوی رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما تاکید کرد.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از برکات نورانی امام راحل است.

سکوت مجامع بین المللی برابر قتل عام مسلمانان میانمار

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه مجمع تشخصیص مصلحت نظام یادآور امام(ره) و انقلاب است ادامه داد: در این راستا باید تفکرات امام راحل و انقلاب در مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکم باشد.

وی تاکید کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انقلابی فکر و عمل کرد.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قتل عام مسلمانان میانمار بیان داشت: این قتل عام مسلمانان در معرض دید جهانیان در حال رخ دادن است و ما شاهد قتل عام کم نظیر مسلمانان میانمار هستیم.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه قتل عام مسلمانان پیشینه دارد و این امر در گذشته وجود داشته و همواره در این رابطه شاهد سقوط جاهلیت مدرن بوده ایم افزود: امروز در میانمار مسلمانان را زنده زنده در آتش می سوزانند، خانه های آنها را به آتش می کشند و این در حالیست که دنیا و مجامع بین المللی در این رابطه سکوت می کند.

ضرورت جلوگیری از ترویج آسیب های اجتماعی در خانواده ها

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به حضور نیروهای عربستان و ارتش رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف صهیونیستی و وهابیت در کشور میانمار علیه مسلمانان گفت: این در حالیست که ما شاهد سکوت مجامع بین المللی در این رابطه هستیم.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب هایی که کانون خانواده ها را نشانه گرفته است گفت: در این رابطه باید دستگاههای فرهنگی ورود پیدا کنند و از این آسیب ها جلوگیری به عمل آورند نه اینکه منفعلانه عمل کنند.

وی بی ارزش جلوه دادن خانواده، ترویج اباهه گری، ترویج سبک زندگی گریز از تشکیل خانواده و پذیرش مسئولیت، ترویج بی غیرتی ناموسی و ... را از جمله آسیب هایی عنوان کرد که کانون خانواده ها را نشانه گرفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 742202
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.