به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این نشست خبری سرهنگ پازدار با اشاره به مقارن شدن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع) ، طی سخنانی اظهار داشت: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت اجرای برنامه های دفاع مقدس یکسال بر عهده ارتش و سال بعد با سپاه پاسداران است و امسال این وظیفه عظیم بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است.

وی به نقش شهدا و رشادت های آنان در جهت احیای سنت های الهی اشاره کرد و گفت: شهدا پیروز میدان نبرد حق علیه باطل بودند و پشتوانه نظام الهی شدند ما در طول جنگ دستاوردهای بسیاری کسب کردیم از جمله انقلاب اسلامی نوپای ایران توانست ابهت ابرقدرت ها را در هم بشکند و در صنایع دفاعی کشور تحول عظیم بوجود آورد.

بر پایه این گزارش سرهنگ پازدار اولین برنامه هفته دفاع مقدس را اینگونه تشریح کرد: هفته دفاع مقدس مقارن شده با دهه اول محرم، در این راستا نمایش فرهنگی_ رزمی عاشورائیان که تلفیقی از بازسازی یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس و بخش نمایشگاه فرهنگی آن حاوی فعالیت های مردم در مراحل مختلف جنگ است اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: نمایش فرهنگی رزمی در منطقه کرگانه نرسیده به پل آیت الله کمالوند در کوی امام رضا(ع) نرسیده به مسکن مهر به مدت یک هفته برای بازدید آحاد مردم نمایش داده می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح جهت وحدت و حفظ اقتدار در ۳۱ شهریور ماه خبر داد و گفت: این رژه در شهرستان های خرم آباد و بروجرد برگزار می شود و در مابقی شهرستان ها به صورت رژه موتوری می باشد.

وی دیدار فرماندهان و سرداران عالی رتبه سپاه پاسداران با نماینده ولی فقیه در لرستان را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود : دیدار با خانواده های معظم شهدا ؛ پیاده روی خانوادگی ، گلباران مزار شهدا، همایش نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین اعزام راویان دفاع مقدس به ادارات، مساجد و مدارس ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و دهها برنامه دیگر در دستور کار قرار دارند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739344
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.