به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر عبدالهی‌نژاد در تحلیل این خبر گفت: سوژه نه تنها در رسانه‌های لرستان، نه تنها در رسانه‌های کثیرالانتشار ایران با گستره توزیع بالا، بلکه در رسانه‌های بین‌المللی هم به عنوان یک سوژه‌ی با ارزش خبری بالا شناخته می‌شود. از این رو، نگاه تیزبینانه‌ی امین ساکی را تحسین می‌کنم و می‌ستایم.

استاد علوم ارتباطات، در ادامه افزود: ساده‌سازی مفاهیم پیچیده علمی جهت انتشار در رسانه‌ها یکی از مسائلی است که باید در تهیه و انتشار یک خبر به آن توجه کرد. خوشبختانه در خبر تولیدی آقای ساکی، این مهم به خوبی رعایت شده است و مخاطب با خواندن لید خبر، به کاربرد موضوع مورد اشاره پی‌خواهد برد.

استاد دانشگاه علّامه طباطبایی ضمن انتقاد از برجسته‌سازی عنوان " دانشمند خرم‌آبادی " در متن خبر، تصریح کرد: من با اینگونه برجسته‌سازی‌ها مخالفم و دلیلی نمی‌بینم که خبرنگار، موضوع مهمی در این سطح را محدود به یک منطقه جغرافیایی کند، چرا که اصلاً ضرورتی به انجام این کار نیست.
وی در ادامه گفت: این سوژه‌یابی و تبدیل آن به یک خبر، ارزش آن را دارد که خبرنگار، آن را به عنوان یک خبر اختصاصی درج کند. به قول خبرگزاری رویترز، باید از عنوان Exclusive Interview، یعنی در « گفت‌و‌گوی اختصاصی »، استفاده کرد تا خبر متعلق به شما باشد. اگر چه در کشور ما گاهی، برخی رسانه‌ها بی‌اخلاقی حرفه‌ای می‌کنند و اینگونه اخبار را به نام رسانه خود و بدون ذکر منبع منتشر می‌کنند اما، این مهم است که شما، از عنوان گفت‌و‌گوی اختصاصی در اخبار منتشره خود استفاده کنید.

دکتر عبدالهی‌نژاد در ادامه تجزیه و تحلیل متن خبر تاکید کرد که ای‌کاش نام علمی داروی کشف شده، در متن خبر آورده می‌شد، که امین ساکی در پاسخ گفت: چون داروی جلوگیری از ابتلای انسان به بیماری آلزایمر در مرحله آزمایش روی حیوانات است و تا چند سال دیگر روانه بازار خواهد شد، لذا در گفت‌و‌گو با دکتر الماسیان به این مهم پی‌بردم که هنوز نام اختصاصی برای این دارو در نظر گرفته نشده است.

لازم به ذکر است، خبر «دانشمند خرم آبادی مقیم آمریکا داروی جلوگیری از ابتلا به آلزایمر را کشف کرد » پایگاه خبری خرم‌آباد فردا، توسط بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی، در خرداد ماه 1395 منتشر شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736893
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.