به گزارش ایرنا ، سیدحمیدرضا کاظمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات روستاهای جنوب پلدختر با بیان این که عمده مشکلات اهالی این روستاها کمبود آب کشاورزی است، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ایستگاه پمپاژ رنگین بان در سال 86 با هدف آبی کردن اراضی کشاورزی آغاز شد.
وی افزود: با توجه به این که در ابتدا این پروژه با کار کارشناسی نشده و جانمایی نامناسب شروع شد به همین دلیل در سیل سال گذشته الکتروپمپ های این ایستگاه زیر آب رفت و این مشکل موجب شد تا پس از افتتاح این طرح مردم هنوز موفق به استفاده از آن نشوند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است اعتباری برای رفع این مشکل فنی اختصاص داده شود تا باغات و زمین های کشاورزی منطقه بتوانند آبیاری شوند.
وی به مشکلات آب آشامیدنی این روستاها نیز اشاره کرد و افزود: کمبود آب آشامیدنی یکی دیگر از عمده مشکلات روستاهای جنوب شهرستان پلدختر است.
کاظمی خاطر نشان کرد: لازم است مشکلات آب این اهالی در حوزه های کشاورزی و آشامیدنی پیگیری و حل شود تا در جهت کمک به تولید در کشور و عدم مهاجرت مردم به شهر زمینه سازی شود که در این رابطه مدیران اجرایی استانی و شهرستانی تلاش ویژه ای داشته باشند.
چهار روستای جنوب شهرستان پلدختربا جمعیت بیش از 600 نفر شامل چم گز ، چم گرداب ، جلوگیر و آخور رخش با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که در حال حاضر از تانکر سیار استفاده می کنند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.