به گزارش ایرنا سید محمود علوی روز پنجشنبه در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: سازمان شفاف سازی بین المللی پس از 10 سال، در سال گذشته اعلام کرد نرخ فساد اقتصادی در ایران کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه همت مسئولان باید باعث رشد و شکوفایی در همه زمینه ها شود، اظهار کرد: استان لرستان با توجه به زمینه ها و ظرفیت های موجود می تواند رشد خوبی داشته باشد.
وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم امنیت جانی و مالی برای سرمایه گذاران گفت: نباید افرادی را که سرمایه داخلی را در خارج از کشور هزینه می کنند سرزنش کنیم بلکه باید خود را سرزنش و زمینه سرمایه گذاری در کشور را تسهیل کنیم.
وی افزود: باید شرایط داخلی به گونه ای فراهم شود که کشورهای منطقه بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند.
حجت الاسلام علوی سرمایه گذاران را سرداران عرصه اقتصادی دانست و اظهار کرد: درصورت حضور سرمایه گذار در کشور امنیت بوجود می آید و زمینه های رشد اقتصادی فراهم می شود.
وی با بیان اینکه شرایط سرمایه گذاری در دنیا خطرپذیر شده است، افزود: سرمایه های زیادی در دنیا وجود دارد ولی کشور ایران مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.
وی تلاش برای امنیت همراه با شادابی در عرصه های اقتصادی، تسهیل در روند فعالیت های اقتصادی و کمک به جذب سرمایه گذار را از رویکردهای وزارت اطلاعات دانست و گفت: برای رشد فرهنگ دینی و معنوی در کشور باید اقتصاد مبتنی بر امنیت باشد.
وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری افزود: دولت تدبیر و امید موانع سر راه سرمایه گذاری را برمی دارد.
وی شکوفایی و رشد اقتصادی را نیازمند امنیت و سلامت اقتصادی دانست و اظهار کرد: امنیت باید به گونه ای برای سرمایه گذاران فراهم شود که سرمایه گذاران فقط دغدغه کار داشته باشند.
وی با اشاره به وجود سرمایه های فراوان در استان لرستان گفت: متاسفانه این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شوند.
حجت الاسلام علوی افزود: از هیچ کوششی برای خدمت بی منت به مردم از طریق بخش خصوصی و دولتی دریغ نمی کنیم.
وزیر اطلاعات در سفر 2 روزه خود در آیین گرامیداشت یادو خاطره شهیدان باهنر و رجایی، بهره برداری از ساختمان اداره کل امور مالیاتی، نشست شورای اداری و نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت شرکت کرد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.