به گزارش خبرنگار ایرنا حسین سلاحورزی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اطلاعات در سالن جلسات استانداری افزود: در دولت یازدهم تورم 35 درصد به حدود هشت درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: کاهش تورم به معنای ارزان شدن اجناس نیست و کنترل سرعت افزایش قیمت است که به خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شد.
سلاحورزی با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان به طور متوسط 2 برابر نرخ متوسط کشوری بوده است، بیان کرد : در چهار سال گذشته رشد سرمایه گذاری، درآمد سرانه ونرخ اشتغال بهبود یافته است که با توجه به این نکته نرخ افزایش بیکاری در استان کنترل شده است.
وی ادامه داد: در کشور 11 درصد نرخ رشد اقتصادی را تجربه کردیم درحالیکه نرخ تشکیل سرمایه ثابت در کشور منفی است و نباید انتظار رشد اقتصادی پایدار را داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد همچنین گفت: در چهار سال گذشته برخلاف 50 سال گذشته در شاخص های اقتصادی سهم استان از متوسط کشور بیشتر بوده است و تارسیدن به وضعیت مطلوب فاصله قابل توجهی وجود دارد.
سلاحورزی بیان کرد: روند جذب سرمایه گذار در استان آغاز شده و نیازمند امنیت ،حمایت و تداوم است که در این ارتباط مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در تهران تشکیل شده و اقدامات موثری در رابطه با جذب سرمایه گذار انجام شده است.
به گفته وی در این دفتر طرح های دارای قابلیت جذب سرمایه گذاری لرستان در دستور کار قرار گرفته است.
7274/3210/6060
خبرنگاران :محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.