به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: امروز اگر چه رجایی و باهنردرکنار مردم ایران نیستند ولی یاد و نام این شهیدان به دلیل خدمت صادقانه درمقام عمل همیشه در میان مردم ایران زنده است.
به گفته وی هفته دولت فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولتمردان است.
وی اظهار کرد: لازمه موفقیت دولت دوازدهم همدلی و همکاری همه دستگاه ها است و رهبر معظم انقلاب همواره از همه دولت ها حمایت کرده زیرا دولتمردان مسئولیت سنگینی در وسط میدان برعهده دارند.
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به اینکه حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت کاری دولت دوازدهم قرار بگیرد بیان کرد: دولت باید برای رکود بی سابقه و کاهش ارزش پول ملی و افزایش سرسام آور قیمت ها برنامه ریزی کند و برای ایجاد رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال تلاش مضاعف نماید.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه ای جزحمایت از تولید و اشتغال نداریم زیرا بیکاری فارغ التحصیلان به یک بحران تبدیل شده است.
وی بیان کرد: یکی ازدغدغه های رهبری و مردم توجه دولت به فرهنگ دینی است زیرا امروز بیشترین تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام در زمینه فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ درهمه دولت ها مظلوم ومغفول مانده است ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به رسالتش در مورد مقوله فرهنگ و تقویت باورهای دینی مردم و استحکام باورهای مذهبی تلاش کند.
امام جمعه بروجرد گفت: آمریکا و اسرائیل ازعاملان اصلی حمایت از تروریسم در جهان هستند و حقوق بشر ومبارزه با تروریست را به ابزاری برای سلطه خود برجهان گسترش می دهند.
حجت االسلام والمسلمین ترابی افزود: آمریکا و اسرائیل در مبارزه با تروریسم دورغ می گویند زیرا تروریست ها در دامان ناپاک آنها پرورش یافته و تکثیرمی شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه نسل جوان ایران اسلامی از جنایات امریکا و منافقین در دهه 60 انقلاب خبر ندارند که باید با مطالعه در تاریخ انقلاب به جنایات فجیع منافقین درکشور آشنا شوند.
خطیب نماز جمعه بروجرد اضافه کرد: 17 هزار شهید ترور نتیجه جنایات تروریستی آمریکا و منافقین در ایران اسلامی در دوران پیروزی انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: ماه ذی الحجه از شرافت فراوانی برخوردار است.
وی افزود: این روزها زائران خانه خدا گرد مرکز توحید حلقه می زنند و برای مناسک حج اماده می شوند.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: سه میلیون زائر خانه خدا از سراسر جهان در مکه گرد هم می آیند تا اوج فرصت های معنوی را تجربه کنند و روح و جان خود را از زنگار گناه پاک کنند.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.