مدیرکل امور شهری استانداری لرستان گفت: شوراهای اسلامی شهر در دوره پنجم بر امور مالی شهرداری ها نظارت داشته باشند و از آنها انضباط مالی بخواهند زیرا این اقدام انحراف بودجه را به حداقل خواهد رساند.

به گزارش ایلنا، هرمز نصیری در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل کانون امام علی(ع) دورود افزود: شوراهای شهر در انتخاب شهردار از افراد با تجربه که بر قانون تسلط دارند و امتحان خود را پس داده اند استفاده کند زیرا انتخاب خوب اعتماد مردم را دوچندان خواهد کرد.

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان با اشاره به اینکه تلاش برای رفع مشکلات شهری در حال انجام است گفت: درآمد شهرداری ها و دهیاری ها جوابگوی حل این مشکلات نیست که می طلبد اعضای شوراهای شهر و روستا توسط سرمایه گذاران درآمد پایدار ایجاد کنند.

وی با اعلام این مطلب که دورود از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار است، افزود: در این راستا می توانیم از سرمایه گذارانی به منظور ساخت هتل و ایجاد مکان های تفریحی و گردشگری جهت درآمد پایدار استفاده کنیم.

نصیری بر لزوم تعامل اعضای شورای شهر با دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه تأکید کرد و افزود: اعضای شورای شهر می بایست از وظایفی که قانون برای آنها تعریف کرده است حداکثر استفاده را داشته باشند.

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان مهم ترین اقدامات شورای شهر را انضباط مالی شهرداری و رعایت ضوابط شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: طرح جامع و تفصیلی ابتدا می بایست به تصویب شورا برسد که می طلبد اعضای شورا در این خصوص مطالعه داشته باشند زیرا آینده شهر به این طرح بستگی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.