مریم نظری: ،سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر خرم آباد دارای 7 ایستگاه اطفاء حریق ،یک ایستگاه امداد و نجات ، 155نفر پرسنل عملیاتی و 20نفر کادر اداری می باشد.
از ناوگانش می گوید:
در بحث ناوگان بسیار ضعیف هستیم یک سری خودروها از اوایل انقلاب تاکنون در سازمان آتش نشانی وجود دارند در صورتی که عمر مفید خودروی آتش نشانی 5 سال است چندین بار این خودروها در حین مأموریت دچار سانحه تصادف شده اند شهردار یک دستگاه خودروی کاپرا محبت کرده اند و به ناوگان آتش نشانی افزوده شده یک دستگاه ایسوزو به مبلغ 84 میلیون تومان از استانداری خریداری کرده البته استانداری هم در مواردی ما را یاری نموده. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر خرم آباد دارای 7 ایستگاه اطفاء حریق ،یک ایستگاه امداد و نجات ، 155نفر پرسنل عملیاتی و 20نفر کادر اداری می باشد.

گریزی به تجهیزات ایستگاه ها 
کلیه ایستگاه ها و مرکز پیام مجهز به بی سیم های دستی شده اند ،11 دستگاه تنفسی تهیه نموده که در گذشته بخاطر فقدانش در آتش سوزی پاساژ قائم به مشکل برخوردیم ،تشک نجات برای سقوط افراد از ارتفاعات ،وسایلی که برای داخل خودرو نیاز بوده مثل اره ،تبر ، بیل، سیم چین و ... خریداری کرده و همه ی ایستگاه ها را تجهیز نموده ایم. شلنگ 5/1 تا 5/2 اینچ 120 حلقه و تعداد یکصد عدد کپسول 6 کیلویی پودر گاز خریداری کرده؛2 ست هیدرولیک به مبلغ 400 میلیون تومان را با رایزنی های فراوان از سازمان به صورت رایگان دریافت نموده که در سوانح جاده ای کاربرد دارد ، جک ها و شمعک های هیدرولیک هم برای امداد و نجات استفاده می شوند، تمام ایستگاه های ما فاقد یک دست لباس ضد حریق آلومینیومی می باشند در نظر داریم لا اقل یک دست لباس ضد حریق تهیه شود که مبلغش بیش از 17 میلیون تومان است . خبرخوشی دارد:
تاکنون سازمان آتش نشانی استان لرستان فاقد دستبند نجات هوشمند بوده برای هر ایستگاه یک عدد خریداری نموده اگر برای مأمور آتش نشان که به داخل حریق رفته مشکلی پیش بیاید دستبند هوشمند آژیر می کشد و به سهولت مکان او را می توان تشخیص داد.

 به روز شدن سازمان آتش نشانی شهر خرم آباد 
مرکز پیام ما از محله شمشیر آباد به منطقه پشت بازار منتقل شد که آنتن دهی خوبی نداشت اکنون مرکز پیام در منطقه 60 متری واقع است ؛ در ضبط مکالمات با مشکل روبرو بودیم به یاری خدا و با پیگیری های فراوان به روز شده تمام مکالمات 125 و تمام بی سیم های رفت و برگشت تا محل حریق ضبط و ساعت به ثانیه مشخص می شود ، تمام ایستگاه ها و مرکز پیام مجهز به دوربین مدار بسته شده اند.
به بحث آموزش رایگان ورود پیدا می کند: سازمان آتش نشانی وخدمات شهری خرم آباد در سال 93 قبل از مدیریت و خدمتگزاری حقیر در طی یکسال 530 نفر آموزش داشته ولی با ورود حقیر در طول سال 94 بیش از 6 هزار نفر ، سال گذشته 7 هزار نفر و در مجموع 13هزار نفر آموزش رایگان آتش نشانی دیده اند در نظر داریم فرهنگ سازی صورت گیرد تا به سمتی حرکت کنیم که در هر خانواده یک آتش نشان وجود داشته باشد و آماده هستیم تا هر ارگان ، اداره و بخش خصوصی که درخواست کند به صورت آموزش رایگان به آن سیستم خدمت ارائه دهیم. گلایه می کند:
ساختمان اداری آتش نشانی فاقد ایمنی لازم است به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم جای بهتر و با ایمنی بالا اجاره کنیم ،این سازمان زیر مجموعه شهر داری است تمام کارها و خدمات به صورت رایگان می باشد فقط 10درصد عوارضات شهر داری برای آتش نشانی و خدمات شهری لحاظ می شود که این 10درصد هم به حساب واریز نمی گردد از مسئولین خواهشمندیم ما را در ساختمانی قرار دهند که دارای ایمنی باشد تا بتوانیم مردم را نصیحت کنیم که در ساختمانهایی با امنیت بالا سکونت کنند.

با توجه به اینکه بافت شهر به سمت بلند مرتبه سازی می رود و برج های دو قلوی کیو ، آپارتمان ها ، بانک ها و ساختمان های چندین طبقه ساخته شده اند سازمان آتش نشانی استان فاقد امکانات پیشرفته است و حتی یک نردبان بالابر 52 متری ندارد اگر خدای ناکرده در ساختمانی بالاتراز سه طبقه آتش سوزی رخ دهد تجهیزات پیشرفته برای خاموش کردن آن در دست نداریم ،با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم و درخواست نیرو داده ایم که امیدواریم مسوولین مساعدت کنند . 

در مورد خودش کنجکاوی می کنم 
حدود یکسال پیش فردی در دریاچه گهر غرق شد مسوولین و خانواده اش نگران بودند جنازه اش پیدا نشود غواصان زیادی از استان و اصفهان عازم دریاچه گهر شدند حتی تعدادی غواص دریا آمد 5 روز از صبح تا غروب غواصی کردند متأسفانه جنازه پیدا نشد آقای رضا آریایی مدیر کل بحران و حوادث غیرمترقبه استان از من خواست وارد دریاچه گهر شوم وظیفه دانستم و از عمق 25 متری شروع و در عمق 18 متری کمتر از یک ساعت جنازه را پیدا کردم. گواهینامه کشوری و استانی کلیه دوره هایی که برای یک آتش نشان ضروری است مثل امداد و نجات و فرماندهی عملیات کوهنوردی ، صخره نوردی را دریافت نموده ام اولین مدرس غواص لرستان هستم افتخار میکنم به عنوان سرباز کوچکیدر خدمت هم استانی هایم باشم فقط آموزش چتربازی را فرا نگرفته بودم که به لطف خدا و بعد از آموزش یک ساعته از مربی خواستم پرواز کنم گفت باید 15 روز آموزش ببینی تا بتوانی پرواز کنی اصرار کردم پذیرفت که با مسئولیت خودم بپرم خدا راشکر بدون هیچ ترس و مشکلی پرواز کردم.

باز هم مهربانی می کند
درست است از مسوولین گلایه مند هستم ولی می دانم که مقصر نیستند زیرا از صد در صد مردم 7 درصد مالیات پرداخت می کنند نه کارخانجاتی عظیم در استان وجود دارد و نه واحدهای تولیدی که شهرداری بتواند از عوارض آنها ما را تأمین کند ولی با این حال حادثه خبر نمی کند ما باید تجهیز شویم هر لحظه امکان سیل ،زلزله ،رانش زمین و آتش سوزی است باید برای خدمت رسانی مجهز باشیم و در پایان صحبت هایم تشکر می کنم از مسئولین زحمت کش استان ، برای شما و کارکنان هفته نامه حرف لر نیز آرزوی توفیق روز افزون دارم.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720225
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.