به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس غضنفری‎ در جلسه بازارچه فرش استان اظهار داشت: قالی‎های دست بافت لری نه تنها در مرکز استان بلکه در بازارهای مناطق همجوار همچون همدان، اراک، اصفهان و کرمانشاه نیز عرضه می‎شود.

وی با بیان اینکه این قالی‎ها با وجود طرح‎های ساده و بی بدیل از طرح‎های قالی‎های دیگر از نظر کیفیت متفاوت است، افزود: این فرش طرفداران پر و پا قرصی در میان معماران و دکوراتیوهای اروپائی برای خود پیدا کرده‎ است.

غضنفری‎ تصریح کرد: از سوی دیگر روش‎های بافت و طرح‎های قالی در میان تیره‎های متعدد اقوام لر در تمامی این مناطق کم و بیش یکسان بوده و فرش‎های آنها اغلب با کاربرد رنگ‎های طبیعی و به صورت ضخیم بافته می‎شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان فرش لری را ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی استان دانست و ادامه داد: باید از این پتانسیل در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بهره برد برای همین قرار است بازارچه فرشی در مرکز استان احداث شود.
وی اضافه کرد: این بازارچه با مساحت 3000 مترمربع در قالب 56 غرفه و با کاربری آموزشی، تجاری و نمایشگاهی تا هفته دولت امسال به بهره‎برداری خواهد رسید.

غضنفری گفت: امیدواریم این بازارچه نقطه عطفی در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر فرش لرستان باشد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719761
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.