به گزارش ایرنا ، نعمت الله دستیاری روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت پنج مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه شهرستان پلدختر اظهار کرد: نماز عبادی و سیاسی جمعه از یادگاران امام راحل و محور بیان مسایل دینی ، مذهبی و سیاسی کشور است که محل ایجاد وحدت و همبستگی دلسوزان نظام و بصیرت و آگاهی بخشی است.
وی با گرامیداشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور افزود: نماز دشمن شکن جمعه دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام ، یکی از فرایض الهی و از دستاوردهای انقلاب اسلامی که در این جایگاه در اوایل انقلاب بعضی از بزرگان مورد سوء قصد و ترور کور منافقان قرار گرفتند.
دستیاری افزود: تربیون نماز جمعه بیانگر دغدغه ، دلسوزی و دردمندی امام جمعه نسبت به گره گشایی و رفع مشکلات مردم است که دولت نیز با تمام توان برای رفع این مشکلات تلاش می کند.
وی ، امام جمعه را صدای رسای مردم دانست و از زحمات و تلاش های مستمر حجت الاسلام سوری امام جمعه پلدختر در سنگر سیاسی ، اجتماعی ، عبادی و فرهنگی نماز جمعه تقدیر کرد .
فرماندار پلدختر بر لزوم همکاری دستگاه ها در برگزاری هر چه باشکوهتر نماز جمعه تاکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در جهت برگزاری هرچه بهتر و با شکوهتر نماز جمعه برنامه ریزی مناسبی داشته باشند .
نخستین نماز جمعه رسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامیروز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری به امامت مرحوم آیت‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.