به گزارش خبرآنلاین لرستان، خیراله خیرایی با اعلام این مطلب افزود : معلم یکی از عناصری است که برنامه نظارت و راهنمایی آموزشی، به طور مستقیم با او سروکار دارد و بهترین فرد در فرایند تدریس در کلاس درس است.

وی خاطر نشان کرد :نیروی انسانی متخصص وباتجربه یکی ازارزشمندترین سرمایه های هرسازمان می باشد. خیرایی ادامه داد : نیروی انسانی درمدارس نیزبه عنوان پویاترین نهادآموزش وپرورش ازاین امرمستثنی نیست .

دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان در ادامه طرح نظارت بالینی در مدارس را راهکاری موثر برای ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان ضعیف برشمرد و تاکید کرد : اگرازنیروهایی که درمناطق وشهرستانهامازادمحسوب می شونددرراستای ارتقاکیفیت آموزشی به شکل بالینی استفاده شودودانش آموزانی که دارای ضعف تحصیلی هستند وبرنامه های جاری کلاس قادربه حل مشکل آنها نمی باشدشناسایی شده وازتیم معلمان مازادبه منظورآموزش بالینی آنها با تمرکز برنقاط ضعف یادگیری پیش دانسته استفاده شود، یادگیری دانش آموزان ارتقامی یابدوبه حدتسلط نزدیکتر خواهندشد. خیرایی بر این نکته تاکید کرد که دراین صورت وجودمعلمان مازاد یک فرصت است واین معلمان به عنوان مکمل و همیار معلمان درکلاس های عادی خواهندبود. وی در ادامه به آسیب نیروهای مازاد هم اشاره کرد و گفت : اگرازتوان معلمان مازاددرحل مسائل یاددهی ،یادگیری استفاده نشوداین معلمان انگیزه لازم رادرامرآموزش وپرورش ازدست خواهنددادو علاوه بر آن موجب کاهش انگیزه معلمان ساعی خواهندشدودرآنهااحساس تبعیض رابه وجودمی آورندوبه شکل تهدیدخودرانمایان می کنندواین تهدیدی جدی درمدیریت منابع انسانی درمدارس است .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 704368
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.