به گزارش پرویز فتاح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان اینکه مهمترین و موثرترین خدمت در این نهاد تامین مسکن مددجویان است،افزود: بسیاری از خدمات کمیته امداد لازم بوده اما ماندگار نیست در حالی که مسکن ماندگار و سرمایه خانواده می شود و بقیه نیازها را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه فقر برخی مددجویان به حدی است که از عهده اجاره مسکن برنمی آیند، بیان کرد: در سال جاری از منابع دولتی و امدادی تا سقف 9 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که سهم لرستان نیز 180 میلیارد ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز برای کمک به مددجویان با حمایت های استانداری ها و همکاری بانک ها محقق شده است، اظهار کرد: در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال سهم بانک ها برای پرداخت وام قرض الحسنه اشتغال مشخص شده بود که 11 هزار میلیارد ریال محقق شد.
به گفته وی این تسهیلات پس از یک یا2 سال منجر به اشتغالزایی می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین گفت: باید مددجویان را در راستای خودکفایی کمک کرد که در این زمینه در لرستان چهار و 500 فقره تسهیلات با 450 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته پرداخت شده است.
وی به افزایش سطح وام اشتغالزایی از 100 میلیون ریال به 200 میلیون ریال اشاره کرد و اظهار کرد: این افزایش رقم کیفیت تسهیلات و اشتغالزایی را افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد:در برنامه ششم توسعه نسبت به سیاست های حمایتی و تامین اجتماعی نگاه موثری صورت گرفته است و در بحث اشتغال و افزایش مستمری به حمایت گروه های آسیب پذیر پرداخته شده است.
فتاح بیان کرد: برابر با برنامه ششم توسعه هرسال به نسبت افزایش حقوق کارمندان و بودجه میزان مستمری مددجویان باید افزوده شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر 180 هزار یتیم در سطح کشور تحت پوشش می باشد، گفت: طرح اکرام در سطح کشور برای جذب حامی ایتام اجرا می شود و به طور متوسط هر کدام از ایتام دارای پنج حامی هستند.
به گفته وی حامیان ماهیانه حداقل 500 هزار ریال به حساب فرزند معنوی خود واریز می کنند و می توانند در مباحث تامین مسکن و پوشاک و سایر موارد نیز کمک کنند.
7274/3210/6060
خبرنگاران: محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.