به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد بسطامی در دومین آیین گرامیداشت اهالی فرهنگ و هنر لرستان که تحت عنوان "نوئه دارُ" برگزار و به کیانوش نورمحمدی شاعر پیشکسوت خرم آبادی اختصاص داشت ، گفت : هر صامت و مصوت در شعر یک نت موسیقی است و شعر یک سمفونی اتس که دنیا را زیباتر و خوش نواتر می کند .

وی افزود : در اوج دوران حکومت های اسلامی در ایران ، شعر و ادبیات به عنوان یک ژانر هنری شاخص ، جایگاه ویژه ای یافت و شاعرانی همچون خیام، حافظ ، سعدی ، مولانا ، فردوسی و ... هر کدام وزنه هایی قابل تامل در عرصه ی هنر بشریت هستند . معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر این استان ریشه دار و صاحب شناسنامه است ، ابراز داشت : ایران زمین پازلی از اقوام مختلف با فرهنگهای گوناگون است که نادیده گرفتن آنها در موضوع مدیریت و مهندسی فرهنگی ، بخشی از فرهنگ و هنر ایران را محو کرده و موجب شکل گیری خلائ فرهنگی می شود .

بسطامی تصریح کرد : ادبیات فولکلور لرستان که بستر گسترش فرهنگ غنی این خطه از ایران است ، هم از حیث زبانی که مبتنی بر گویش های اصیل است و هم از حیث موسیقایی و صور خیال ، بی هیچ شک و شبهه ای قابلیت و ظرفیت آن را دارد که جانی اصیل و تازه در روح ادبیات ایران بدمد .

وی تاکید کرد : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دنبال بستر سازی خلاقیت و کشف زوایای پنهان ادبیات فولکلور در استان است و از همین روی از تمامی صاحبان قلم می خواهد که با خرد جمعی و در قالب اتاق های فکر ، در جهت احیای شعر و داستان به عنوان طلایه دار ادبیات فلکلور ، به ارائه ی برنامه و نظر پرداخته و اداره کل را در این زمینه یاری و همراهی کنند .

بسطامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه ی " کیانوش نورمحمدی " در شعر استان لرستان ، گفت : نورمحمدی سیمرغی است که از یک سیمرغ دیگر بر جای مانده و سالها در جهت احیای شعر و ادبیات غنی استان گام برداشته و امروز که به دلیل بیماری ، جسمی بیمار دارد نیازمند حمایت و دلگرمی متولیان و اصحاب فرهنگ و هنر استان است .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703322
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.