به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، نصرالله بازگیران افزود: بهره مندی دانش آموزان عشایری از فضاهای آموزشی استاندارد و توسعه عدالت آموزشی در نقاط محروم و کم برخوردار یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش عشایری است.
وی بیان کرد: حفظ میراث‌ ماندگار گذشتگان با نگاه به آینده از جمله راهبردهایی است که در تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری دنبال می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایری از نظر پراکندگی جغرافیایی وسیع ‌ترین منطقه استان است که مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان عشایر را به عهده دارد، گفت: در لرستان بیش از 150 آموزشگاه سیار وجود دارد که از مناطق عشایری لرستان آغاز و تا مناطق عشایری اندیمشک و دزفول ادامه دارند.
رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان افزود: پراکندگی جغرافیایی هم فرصت و هم تهدید به شمار می روند، متاسفانه به دلیل پراکندگی جغرافیایی نمی ‌توان امکانات ویژه مورد نیاز را به برخی از مناطق سخت گذر و حاشیه استان ‌های همجوار ارائه داد.
وی اظهار کرد: تهیه 120 تخته چادر برای دانش‌ آموزان عشایر کوچ‌ رو، تعمیر و تجهیز آموزشگاه‌ ها، تهیه 200 کیت آموزشی، جابجایی کانکس‌ های درس و تهیه 300 قاب عکس برای تشویق دانش‌ آموزان عشایر از دیگر اقدامات خیرین در آموزش و پرورش عشایری استان لرستان بوده است.
بازگیران افزود: در سال گذشته خیرین طی 2 مرحله برای تهیه وسایل ورزشی مدارس شبانه‌ روزی عشایری 240 میلیون ریال کمک کرده ‌اند.
به گفته وی با رایزنی با خیرین مقرر شده است برای آغاز سال تحصیلی جدید کتابخانه مرکزی آموزش و پرورش عشایری احداث و راهبران آموزشی به صورت ماهیانه کتاب‌ها را در اختیار دانش ‌آموزان عشایری قرار دهند.
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در 24 شهرستان منطقه این استان مشغول تحصیل هستند.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.