به گزارش خبرآنلاین لرستان،ارکبان با اشاره به اینکه برای مرمت وبهسازی این مساجد و بقاع متبرکه پنج میلیارد ریال اعتبارپیش بینی شده بود افزود: درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان 2میلیارد و 900 میلیون ریال برای اجرای طرح های عمرانی اوقاف بروجرد مصوب شده که با تخصیص این میزان اعتبارعملیات بهسازی ومرمت این اماکن آغازخواهد شد.

وی با تاکید برضرورت تعمیرونگهداری مساجد و بقاع متبرکه بروجرد بیان کرد: بقاع متبرکه این شهرستان همه ساله به خصوص درایام تابستان و نوروزمیزبان بیش از 300هزارمسافران و گردشگران هستند .

سرپرست اوقاف بروجرد اظهارکرد: عملیات بازدید ازبقاع و مساجد روستایی و رسیدگی به آنها وحل مشکلات و نیازهای آنها به طورمستمردر طول سال انجام می شود.

حجت الاسلام علی ارکبان از آغاز طرح تابستانی نشاط معنوی درامامزاده جعفر(ع)، امامزاده قاسم(ع)، امامزاده بوالحسن (ع)، امامزاده خالدبن علی و امام زاده روستای تپه مولا این شهرستان خبرداد وگفت: طرح نشاط معنوی در رشته های احکام، قرآن، اخلاق و معارف، رشته های ورزشی، اردوهای یک روزه سیاحتی زیارتی و بازی و سرگرمی اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و دینی، سبک زندگی اسلامی، پاسخگویی به شبهات و مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به سوالات جوانان با حضور روحانیون اعزامی اداره اوقاف در حال اجرا است.

ارکبان اضافه کرد: شهرستان بروجرد با جمعیت 350 هزارتنی دارای 300 مسجد شهری و روستایی است که نقش مهمی در ترویج دین مبین اسلام و گرایش جوانان به مسجد و جلوگیری ازآسیب های اجتماعی دارد .

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 701575
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.