به گزارش خبرنگار ایرنا بابک دین پرست عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری لرستان در سالن همایش های استانداری افزود: امید است لرستان در زمینه رونق بخشی واحدهای اقتصادی پیش رو باشد.
وی اظهار کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار، میزان بیکاری امسال در کشور 12.6 درصد بوده که نسبت به 12.4 درصد سال قبل افزایش یافته است.
به گفته وی میزان بیکاری در لرستان در بهار 96 حدود 11.8 درصد بوده که نسبت به 14.3 درصد سال 95 حدود 2.5 درصد کاهش نشان می دهد.
دین پرست افزود: نخستین نشست مشترک شورای ملی دولت و بخش خصوصی تا 2 هفته آینده برگزار می شود و سه استان برتر معرفی خواهند شد.
وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی و میزان جلسات برگزار شده استان های پایلوت به ترتیب کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی بیشترین جلسات را برگزار کرده اند.
وی با بیان اینکه لرستان در راستای رونق تولید جزو رتبه های نخست کشور در 10 سال گذشته بوده است، افزود: سه مشخصه سرمایه در گردش در 10 هزار بنگاه اقتصادی، تسهیلات مورد نیاز برای 6 هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد و تامین اعتبار برای بازسازی پنج هزار واحد اقتصادی برای این طرح در نظر گرفته شده است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7264/7274/3022
خبرنگاران: بهزاد سلاحورزی و مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.