به گزارش خبرنگارایرنا هوشنگ خندان دل روز پنجشنبه در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی لرستان با بیان اینکه نظارت بر مصارف و هزینه های شهرداری را باید شوراها به عنوان امین و وکیل مردم انجام دهند اظهار کرد: از 550 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در شهرها ، سه هزار و 700 میلیارد ریال در شهرداری های لرستان هزینه شده است.
وی افزود: حسابرسی و نظارت بر هزینه های شهرداری ها برابر قانون باید توسط شوراهای اسلامی انجام شود در حالیکه متاسفانه تاکنون نظارت بر صورت حساب های مالی سال 94 شهرداری خرم آباد و بروجرد توسط اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها انجام نشده است.
خندان دل همچنین گفت: شوراهای اسلامی شهرها باید چارچوب کاری و رفتاری شهرداری ها را طراحی و نظارت کنند در حالی که می بینیم تعداد کارکنان شهرداری های لرستان بیش از 2 برابر پست های سازمانی آنها است.
وی بیان کرد: بزرگترین پشتوانه اعضای این شوراها اعتماد عمومی مردم است و قابل مقایسه با هیچ منبع و اعتباری نیست چراکه مجهز به رای مردم هستید.
خندان دل اظهار کرد: اما بعد از چهار سال عملکرد شما را ارزیابی می کنند لذا ایجاد شرایط آرام و رفاه متناسب با فرهنگ شهرها ، امری ضروری است.
وی با بیان اینکه وجود منابع مالی و اعتبارات برای توسعه و آبادانی لازم اما کافی نیست،بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها جهت ایجاد محیطی مناسب برای زندگی مردم انتخاب شده اند اگرچه منابع محدود است اما بزرگترین و موثرترین منبع ، زمان است که نباید از دست داد.
وی بابیان اینکه گفته می شود یکی از مشکلات کشور ما نفت است و اگر نبود شاید در راستای توسعه اقتصادی و مصرف بهینه دقت بیشتری می شد، بیان کرد: اعضای شورای شهر باید تمام توجه خود را به برنامه ریزی جهت اداره صحیح و کارشناسی شهر معطوف کنند.
معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین گفت: در قانون شوراهای اسلامی شهر هماهنگی برنامه ها با شهرداری ها قید شده است و شما شورای شهر هستید و نه شورای شهرداری ها.
وی به اعضای شوراهای شهر لرستان تاکید کرد که برنامه چهار ساله جامعی تدوین کنند که در راس برنامه های نشاط عمومی و آرامش شهر قرار گیرد.
خندان دل ادامه داد : بسیاری از مولفه های ایجاد آرامش شهر در گرو هزینه شدن اعتبارات نیست بلکه نگرش صحیح و برنامه ریزی در راستای نشاط شهر ضروری است.
وی بیان کرد:مشکلات تکدی کری،اعتیاد، طلاق، مشکلات اخلاقی در سطح جامعه وجود دارد و باید به فکر رفع این مشکلات در راستای عدم بروز مشکلات برای فرزندانمان باشیم.
به گفته وی درست هزینه کردن و اولویت بندی و ایجاد تعادل باید مد نظر باشد و کمبود منابع را با صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع می توان حل کرد.
خندان دل اضافه کرد:با توجه به استخدام نیروهای فراوان در سالیان گذشته در شهرداری ها تبدیل وضعیت این افراد انجام خواهد شد اما به هیچ وجه اجازه استخدام و ورود نیروهای جدید به شهرداری ها داده نمی شود.
وی افزود: قانون اجازه مداخله شوراهای اسلامی شهرها را در امور اجرایی شهرداری ها نداده، اما در مقابل وظیفه نظارت برای آنها تعریف شده است وبی توجهی به این نکات و امانت مردم خسارت عظیم است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.