به گزارش خبرنگارایرنا علی کورانی فر روزچهارشنبه درنشست با هیات تجاری بلغارستان در فرمانداری بروجرد افزود: شهرستان بروجرد با قدمت حدود هشت هزار ساله دارای پتانسیل های بالایی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و صنعتی دارد.
به گفته وی بروجرد با داشتن بافت تاریخی غنی به عنوان سومین شهر ایران بعد از کرمان و شیراز از نظربافت تاریخی است که ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری وجذب توریست خواهد بود.
فرماندار بروجرد اظهار کرد: 470 اثر تاریخی در شهرستان بروجرد وجود داشته که از این تعداد 170 اثر به ثبت ملی رسیده است و به اندازه کل استان لرستان بنا و اثر تاریخی دارد.
کورانی فراضافه کرد: بروجرد ازحوزه صنایع دستی از دیرباز معروف بوده و 40 حرفه سنتی در بروجرد وجود دارد که بیشترانها هم اکنون نیزرونق دارند.
وی با اشاره به آب و هوای معتدل بروجرد گفت: میانگین بارش باران در بروجرد سالانه 500 میلی متراست که با داشتن رودخانه های پر آب سالانه 200 میلیون متر مکعب آب از سرچشمه های بروجرد جاری می شود.
استاندار لرستان با اشاره به طبیعت بکر و زیبای بروجرد ادامه داد: درحوزه کشاورزی شهرستان بروجرد قطب تولید میوه مانند سیب، آلو، گردو و زرد آلو می باشد.
وی اظهارکرد: کار اقتصادی و سرمایه گذاری دراین شهر در کمترین زمان ممکن منجر به برگشت سرمایه می شود.
کورانی فر اضافه کرد: مردم شهرستان بروجرد بسیار مهمان نواز هستند و فرهنگ پذیرش افراد غیر بومی دراین شهر بسیار خوب است.
وی بیان کرد: شهرستان بروجرد دارای نیروی انسانی جوان و نخبه می باشد که ایده های آنان قابلیت تبدیل شدن به سرمایه های کلان را دارد.
فرماندار بروجرد گفت: امنیت سرمایه گذاری در شهرستان بروجرد بسیاربالا است که این مهم یکی از ویژگی های خوب برای بخش خصوصی محسوب می شود.
کورانی فر شهرستان بروجرد به دلیل قرارگرفتن در کریدور جنوب به شمال و غرب، دسترسی آسان به حمل و نقل ترکیبی را دارا می باشد.
وی اظهار کرد: به سهم خودمان در شهرستان بروجرد آمادگی هرگونه تفاهم نامه و قرار تجاری و سرمایه گذاری را با هیات تجاری بلغارستان داریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست هیات تجاری بلغارستان ضمن ابرازخرسندی ازسفر به بروجرد به عنوان صنعتی ترین شهر لرستان گفت: به عنوان نماینده کشور بلغارستان خواستارسرمایه گذاری متقابل در لرستان و بروجرد هستیم.
سرپرست هیات تجاری بلغارستان در پایان لوح و نماد سکه با قدمت هشت هزار ساله کشور بلغارستان را به عنوان هدیه به فرماندار بروجرد تقدیم کرد.
هیات تجاری بلغارستان در ادامه سفر به برروجرد از کارخانه دارو سازی زاگرس فارمد پارس تولید کننده دارو های دامی و کارخانه هارد پیچ تولید کننده میخ و پیچ بروجرد بازدید کردند.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.