حسین صفایی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به ظرفیت بالای این مجتمع اشاره کرد و افزود: این مرکز هم در بحث پرورش و صادرات دام و هم در بحث اصلاح نژاد از مهمترین مراکز دامپروری کشور است.
وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز مجموعه گلخانه ای مجتمع کشت و صنعت لرستان می تواند زمینه انتقال تکنولوژی ها پیشرفته به استان را فراهم کند و می توان گفت که این مجموعه یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین گاخانه های کشور است.
صفایی ، از لرستان به عنوان یکی از مناطق مهم کشور در زمینه کشاورزی یاد کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل تعاون روستایی کشور هدف از سفر به لرستان را افتتاح طرح هایی عنوان کرد که با مالکیت تشکل ها و تعاونی های کشاورزی تاسیس شده اند و زنجیره تامین مواد غذایی را در داخل تشکل های کشاورزی تقویت می کنند.
وی در ادامه به برنامه های تعاون روستایی کشور در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی 16 طرح ملی دارد که ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی آن را ابلاغ کرده است.
صفایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر طرح ایجاد تعاونی های آب بران در کشور نیز گفت: این طرح نیز جزو طرح های ملی اقتصاد مقاومتی است که مجری آن سازمان مرکزی تعاون روستایی بوده که باید در اجرای آن مدیریت تلفیقی آب و زمین را امسال در 180 نقطه استقرار دهد.
7264/6060
خبرنگار : بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.