به گزارش خبرآنلاین لرستان،مرضیه قنبریان با ارایه گزارش کاملی از وضعیت استانداردسازی تجهیزات تفریحی در استان، گفت: از سه سال گذشته استانداردسازی تجهیزات بازی به طور ویژه در دستور کار اداره کل قرار گرفته و این موضوع با جدیت پیگیری می شود.
وی افزود: استاندارد تجهیزات بازی طبق مصوبات شورای عالی استاندارد اجباری بوده و فعالیت تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی ها و پارک های بازی بدون تائید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع می باشد.
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: در حال حاضر، بدون احتساب زمین های بازی، 47 مرکز تفریحی فعال شامل 8 شهربازی، 2 مرکز قایق رانی و 37 پارک بازی در استان وجود دارد که فراوانی آن در شهرستان های خرم آباد و بروجرد می باشد.
قنبریان افزود: صد در صد تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی شهرستان های بروجرد و پلدختر استانداردسازی شده است و در شهرستان خرم آباد حدود 20 درصد تجهیزات تاکنون مجوز استاندارد را دریافت کرده اند و مابقی در مرحله صدور است. این عملکرد زمین های بازی را شامل نمی شود.
وی اظهار کرد: در سایر شهرستانه ا نیز موضوع از طریق سامانه نظارت بر وسایل تفریحی، در دست اقدام می باشد.
مدیرکل استاندارد استان در پایان گفت: بی توجهی به موضوع استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی، به عنوان یک تهدید می تواند موجب بروز حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.
گفتنی است در این نشست که صبح روز دوشنبه نوزدهم تیرماه سال جاری در معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، اعضای کارگروه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در این جلسه سید علی موسوی مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، تاکید کرد تمامی موانع و مشکلات موجود در زمینه استانداردسازی وسایل بازی و شهربازی ها بررسی شوند و اقدامات لازم انجام گیرند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698276
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.