به گزارش خبرآنلاین لرستان، علیرضا کاکاوند با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۰ میلیارد تومان برای تامین آب حدود ۱۷۰ روستا نیاز است، گفت: تعدادی از این روستاها آب ندارند، تعدادی ضعف فشار آب دارند و تا سیسات برخی نیز فرسوده و نیاز به بازسازی دارد. در فصل تابستان مشکلاتی در بحث آب روستاها وجود دارد اما در مجموع وضعیت آبرسانی به روستاهای استان نسبت به سنوات گذشته خیلی بهتر است.

وی، یکی از مشکلات حوزه آب روستایی استان را آبیاری‌ باغات با آب شرب دانست و افزود: مشکل اساسی در فصل تابستان آبیاری باغات و مزارع به صورت غیرمجاز از آب شرب است که متاسفأنه امسال نیز حادتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان به افزایش تعداد روستاهایی که به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند، اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰ روستای استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود که آب‌رسانی به این روستاها جز برنامه‌های کاری است تا در صورت تخصیص اعتبار مشکل آنها به طور حتم برطرف شود.

کاکاوند بیان کرد: شرکت از نظر اعتباری شدیداً در مضیقه است و چندماه است که حقوق آبداران و راننده تانکرها معوق مانده است. مردم نیز در بحث پرداخت آب بها همکاری خوبی ندارد به‎طوری‎که زیر ۵۰ درصد آب بها پرداخت می‌شود. حتی اکنون برای خرید کلر نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: بنا داریم بحث تانکر آب سیار را به صفر برسانیم از طرفی برنامه داریم تا امسال کار آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون آب را به اتمام برسانیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 697404
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.