به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بوستان شاپوری که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: بوستان شاپوری که هم اکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید با همکاری تمام دستگاه های اجرایی مرتبط به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه اتمام این طرح به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید، گفت: تمام دستگاه های مرتبط باید برای تکمیل این طرح با شهرداری همکاری کنند.
استاندار لرستان افزود: پارک شاپوری یکی از جاذبه های گردشگری لرستان به شمار می رود که با تکمیل آن می توان گفت هیچ مشابهی در کشور ندارد.
وی گفت: این طرح در 2 فار با هزینه های زیاد توسط شهرداری اجرا شده و به عنوان یکی از طرح های ماندگار و مطلوب شهرداری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری در اجرای این طرح موفق به آزادسازی 17 هکتار زمین شده است، افزود: شهرداری با عبور از کارهای کارشناسی و حقوقی توانست این طرح را اجرا کند.
استاندار لرستان افزود: این طرح هم اکنون یک تفرجگاه تخصصی گردشگری است که بین 60 تا 65 درصد پیشرفت دارد و مورد استقبال فراوان مردم واقع شده است.
وی با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی فراوان در شهرستان خرم آباد گفت: نیاز است در کنار جاذبه های طبیعی، جاذبه های گردشگری دست ساز و انسان ساز نیز مورد توجه قرار گیرند که ساخت پارک شاپوری از جمله یکی از همین جاذبه های دست ساز است که نقش موثری در تبدیل لرستان به مقصد گردشگری در کشور دارد.
بازوند افزود: بوستان شاپوری بر 2 اثر تاریخی پل شاپوری و قلعه فلک الافلاک اشراف دارد.

** عصبانیت برخی از نتیجه انتخابات و بروز آن در فضای مجازی
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی بداخلاقی ها در فضای مجازی گفت: عنوان کردن مباحثی از قبیل تغییر مدیران، مدیران 2 زیست و چند زیست و الفاظ مشابه و یا زیر سوال بردن برخی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری مواردی است که توسط برخی در فضای مجازی مطرح می شود.
وی این موارد را نشان از عصبانیت برخی کانال ها در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: موضوعاتی که تحت عناوینی همچون تغییر مدیران و یا اشاره به اینکه فلان مدیر کم کار است ناشی از بیکاری برخی در فضای مجازی است که در عین حال عصبانی هستند و هر روز به یک موضوع از این قبیل می پردازند.
استاندار خطاب به مدیران گفت: توجهی به این شایعات در فضای مجازی نداشته باشند و همانند قبل با قدرت به کار خود ادامه دهن؛د اینکه یک مدیری بعد از چند سال تغییر کند یا جابجا شود امری کاملا طبیعی است و در عین حال برخی مدیران در همین چهار سال به اندازه هشت سال دولت قبل کار کرده اند.
وی خطاب به مطرح کنندگان این موضوعات در فضای مجازی اظهار داشت: با این اقدامات در فضای مجازی، فضای استان را ملتهب نکنید چراکه ایجاد چنین فضایی به هیج وجه به نقع توسعه و رونق استان نیست.
استاندار لرستان با بیان اینکه تولید اشتغال اولویت نخست استان در سال جاری در نظر گرفته شده است، افزود: این کار ابزاری لازم دارد که مهمترین این ابزار سرمایه گذاری است ولی متاسفانه این اقدامات نیز توسط برخی عصبانیان در فضای مجازی مورد انتقاد قرار می گیرد.
وی گفت: امید که این افراد به خود آیند و عصبانیتشان فروکش کند و هم اکنون نیز همه کارها رو به راه است و باید با جدیت مسیر توسعه استان تداوم یابد.
استاندار لرستان درخصوص تغییر و جایجایی مدیر بنیاد مسکن لرستان نیز با انتقاد از موضوعاتی مرتبط با این مساله در فضای مجازی گفت: مدیر بنیاد مسکن یکی از مدیران زحمت کش در استان است که عملکرد بسیار خوبی داشته است اما به درخواست رئیس بنیاد مسکن کشور طی 2 مرحله برای جابجایی در این مدیریت، این تصمیم پذیرفته شد.
وی افزود: برخی حرف ها در این زمینه در فضای مجازی مطرح می شود که طبعیت این فضا است و معمولا حرف زیاد زده می شود اما نباید مورد توجه قرار گیرد.
محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت: پارک شاپوری که در 2 مرحله اجرا شده هم اکنون در پایان فاز اول خود قرار دارد و همه دستگاه های مختلف با همکاری با شهرداری باید ظرف یک ماه آینده به تعهدات و وظایف خود برای تکمیل این طرح عمل کنند.
وی افزود: از جمله مصوباتی که در این جلسه با فوریت باید مورد توجه قرار گیرد، اجرای نرده اطراف دریاچه توسط شهرداری، اجرا و تکمیل برق کشی و سیستم اصلاح کابل داخل دریاچه توسط اداره برق، مرمت و تکمیل حریم های پل شاپوری توسط میراث فرهنگی، تسطیح ناحیه جنوب غربی طرح، لایروبی پایین دست رودخانه و ایجاد فضای سبز و دیواره طولی ضلع غربی است.
اصلانی با انتفاد از برخی بداخلاقی ها در فضای مجازی استان لرستان به موضوع جابجایی مدیریت بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز باید اخلاق را در نظر گرفت و نباید بی درنگ با فوروارد کردن برخی مطالب در فضای مجازی در گناه اسجاد کنندگان این پیام ها شریک شد.
یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این نشست گفت: بوستان شاپوری در مجموع با 37 هکتار در 2 فاز اجرا شده است که در فاز اول آن 17 هکتار زمین با اعتباری معادل 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
وی افزود: در فاز اول تاکنون 150 میلیارد ریال هزینه شده است و 20 هکتار باقی مانده نیز در فاز دوم این طرح باید تملک شود.
شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه اداره برق در اجرای برق این طرح همکاری خوبی داشته است، گفت: این طرح نیازمند یک پست برق مستقل است که برای انجام آن همکاری اداره برق نیاز است.
وی افزود: لایروبی رودخانه، سیستم فاضلاب و انتقال آن به دور دست، تکیمل دیواره این بوستان ،تکمیل مسجد، مرمت اطراف پل و سایر اقدامات لازم برای تکمیل فاز اول از دیگر مواردی است که نیازمند همکاری سایر دستگاه ها برای اتمام این طرح در فاز اول است.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.