غلامرضا محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی کتابخانه شماره 2 در بخش غربی شهر پلدختر در سال 87 در مساحت یکهزارو 500 مترمربع و زیربنای 800 مترمربع آغاز شد ولی با گذشت چندین سال به دلیل مشکلات مالی راکد ماند.
وی با بیان اینکه بیش از 6 میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است، گفت: طرح کتابخانه شماره 2 پلدختر برای تکمیل مبلغ 9 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر افزود: با پیگیری های انجام شده از اعتبارات سال 95 مبلغ 2 میلیارد ریال برای ادامه عملیات ساخت کتابخانه دوم تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده این طرح برای ادامه اجرای عملیات احداث، برابر مقررات و ضوابط، تحویل پیمانکار جدید شد.
محمودی افزود: پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از این طرح با اختصاص این اعتبار عملیاتی شود و از بلاتکلیفی چند ساله رهایی یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: چنانچه اعتبار پیشنهاد شده در کمیته برنامه ریزی مصوب و صد در صد تخصیص یابد بتوان با عملکرد خود پیمانکار این طرح که مهمترین طرح فرهنگی شهرستان پلدختر است و بیش از 10 سال از آغاز عملیات احداث آن گذشته، در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر از پیگیری ها و تلاش های مجدانه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان و فرماندار پلدختر در زمینه اختصاص اعتبار به طرح کتابخانه شماره 2 این شهرستان تقدیر کرد.
شهرستان پلدختر با حدود 130 هزار نفر جمعیت دارای 2 باب کتابخانه عمومی در شهرهای پلدختر و معمولان با 45 هزار جلد کتاب است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.