به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست برنامه ریزی ستاد اربعین حسینی استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: هماهنگی، انسجام و وحدت در همایش اربعین حسینی پیام کربلا بوده و در سایه این وحدت سقوط حکومت کذایی و پوشالی داعش را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه با سقوط حکومت داعش می توان همایش مذهبی اربعین را با شکوه تر برگزار کرد بیان کرد: باید شرایطی را بوجود آوریم که مردم در آسایش به عتبات و عالیات برای زیارت سفر کنند و موکب های اربعین باید به سمت مردمی بودن سوق داده شوند.
بازوند افزود: دستگاه های اجرایی استان باید با محوریت مردم نسبت به راه اندازی موکب های مردمی در لرستان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه کمیته ای با هدف شرح وظایف دستگاه ها در این همایش مذهبی تشکیل خواهد شد ادامه داد: سازمان حج و زیارت در لرستان نسبت به صدور ویزا و همچنین انجام پروازهای روزانه به عتبات و عالیات از فرودگاه خرم آباد پیگیری های لازم را انجام دهد.
استاندار لرستان تشکیل یک تیم بازرسی را برای نظارت بر موکب ها ضروری دانست و گفت: استان لرستان در مرز مهران و شهر کربلا جهت اسکان و پذیرایی از زائرین آمادگی کامل دارد و انتظار می رود نسبت به سال گذشته جهت برگزاری باشکوه این مراسم اقدامات لازم در نظر گرفته شود.
بازوند اضافه کرد: مصوبه وزارت کشور بر این منوال است که استان لرستان در مهران و کربلا روزانه به پنج هزار نفر خدمت رسانی کند.

**کنسولگری برای صدور ویزای زائران اربعین در استان لرستان مستقر شود
مدیرکل حج و زیارت لرستان نیز دراین جلسه گفت: لرستان پشتیبانی برای استان‌های مرزی بوده و لازم است کنسولگری برای صدور ویزای زائران اربعین در استان لرستان مستقر شود.
محمد خسروی: سال گذشته 21 هزار و 560 ویزا برای زائران لرستانی صادر و کار ساماندهی و اعزام زائران به راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای انجام شد.
وی بیان کرد: سال گذشته بنا بود 14 کنسولگری در کشور مستقر شود که در این زمینه وزارت کشور متولی تعیین این کنسولگری‌ها در استان‌های مختلف بود و با وجود اینکه برای استقرار کنسولگری در لرستان نیز موافقت انجام شده بود اما در روز آخر همکاری نشد.
خسروی گفت: استان لرستان در مسیر تردد زائران 14 استان و سه کشور قرار دارد و موکب‌های این استان با کمک دستگاه‌های اجرایی در کنار خدمت رسانی که دارند می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی خوبی ارائه دهند.
وی ادامه داد: پیگیری لازم برای برقراری پروازهای خرم‌آباد – نجف انجام می‌شود تا پروازها به صورت هفتگی انجام شود.

** موکب‌های استان لرستان در کشور عراق باید دارای پروانه موکب‌داری باشند
رئیس عتبات عالیات استان لرستان نیز گفت: کلیه موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران لرستانی در نظر گرفته می‌شود باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.
اصغر حقی پور ادامه داد: امسال برخلاف سال گذشته برای نخستین بار کلیه موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران مستقر می‌شود باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.
وی افزود: در حال حاضر سه موکب با ظرفیت بیش از پنج هزار نفر پذیرایی روزانه در سه وعده و اسکان حدود 2 هزار نفر در کربلا و نجف ثبت نام انجام شده است.

**سال گذشته 300 هزار زائر اربعین در ستادهای لرستان پذیرایی شدند
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری لرستان نیز گفت: سال گذشته 16 هزار و 700 زائر در کربلا اسکان داده شدند.
حمید کشکولی ادامه داد: سال گذشته 2میلیاردو 310میلیون ریال کمک های مردمی نقدی و 500 میلیون ریال کمک غیر نقدی به مرکزهای اسکان و پذیرایی لرستان ارائه شد.
پذیرایی از زائران حسینی از ششم تا 25 آبان سالجاری همزمان با ایام محرم در موکب های مردمی لرستان در داخل استان، شهر مرزی مهران و همچنین در کربلا صورت می گیرد.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.