به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی احمدی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره منطقه ای شعر رضوی در دفتر امام جمعه شهرستان پلدختر افزود: اگر افراد جامعه امروز رشد یافته باشند سایر نگرانی ها در حوزه فرهنگ نیز مرتفع می شود لذا در حوزه فرهنگ باید با زبان فرهنگ صحبت کرد.
وی گفت: یکی از وظایف هنرمندان نیز در این راستا ارائه شاخص های معرفتی امامان و سبک زندگی آنان در قالب اشعار و داستان ها و انتقال آن ها به نسل امروز است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به محتوای جشنواره ها اظهار کرد: این جشنواره ها وسیله ای برای انتقال شیوه و سیره زندگی امامان و پیام های فرهنگی آنان به نسل امروز است.
احمدی افزود: سبک زندگی متکامل و متعالی رمز جاودانگی امامان و اهل بیت معصوم (ع) بوده است و لازمه داشتن یک زندگی متعالی نیز الگوپذیری از این بزرگان است.
وی عنوان کرد: باید به تناسب نیاز اجتماعی امروز در قالب شعر و هنر، شاخص های سبک زندگی متعالی را از امامان به خوانندگان و نسل جوان منتقل کرد.
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امید است هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بتوانند پیام هایی را که می تواند در تحول انسان ها نقش داشته باشد به خوانندگان منتقل کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای شعر رضوی با شرکت هشت استان در شهرستان سلسله گفت: هدف جشنواره ها انتقال پیام های تاثیر گذار در انسان ها است.

** جشنواره منطقه ای خوشنویسی رضوی در خرم آباد برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این نشست از برگزاری جشنواره منطقه خوشنویسی رضوی در خرم آباد خبر داد و گفت: یکی از وظایف اصلی جشنواره منطقه ای شعر رضوی پرداختن به شاخصه های اندیشه های امام رضا(ع) در متن اشعاری است که به جشنواره ارسال می شوند.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان با اشاره به شاخصه های امام رضا(ع) به ویژه در حیطه اکرام عنوان کرد: این حضرت در حوزه اجرا تحمل زیادی داشت و مسئولان باید از این شاخصه الگوگیری کنند.
وی با اشاره به تحمل این امام بزرگوار در ارتباط با اندیشه ها و جریانات مخالف حتی در امور اعتقادی، اظهار داشت: امیدواریم هنرمندان شرکت کننده در جشنواره رضوی این ویژگی های امام رضا(ع) را در اشعار خود بگنجانند و متناسب با نیاز زمان سیره های عملی ایشان را در اشعار خود استفاده کنند.

** هر کلامی برخلاف وحدت و برادری باشد، کلام شیطان است
امام جمعه الشتر نیز در این نشست با بیان اینکه شاعران کشور باید در راستای برادری و اتحاد شعر بگویند و از بیان اشعار در راستای تفرقه و نفاق بپرهیزند، اظهار داشت: باید تلاش شود گفتمان انقلاب در قالب شعر به نسل جوان منتقل شود.
حجت الاسلام سید سجاد موسوی افزود: برگزاری جشنوارهایی نظیر جشنواره رضوی پلدختر فرصتی مغتنم در راستای ترویج فرهنگ رضوی و بارور ساختن ارزش های دینی بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) است که باید هنرمندان نهایت استفاده را از آن ببرند و تلاش کنند از گفتمان انقلاب، شهدای انقلاب، مدافعین حرم و صبر خانواده های شهدا در اشعار هنرمندانه خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا جشنواره منطقه ای شعر رضوی با حضور شاعران استان‌ های لرستان، همدان، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، کهگیلویه و بویر‌احمد و چهار محال و بختیاری با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت ‌های فرهنگی بومی مرتبط با سیره ‌امام رضا (ع) و گرامی داشت شاعران و پدید آورندگان آثار فاخر ادبی حوزه فرهنگ رضوی 27 تیرماه به میزبانی شهرستان سلسله برگزار می‌ شود.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.