به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که در دفترامام جمعه این شهر برگزار شد افزود: ترویج فرهنگ برگزاری نماز جماعت در ادارات و ارگان ها وظیفه مهمی است که نباید از آن غافل شویم.
به گفته وی اقامه نماز جماعت در ادارات و ارگان ها یک وظیفه سازمانی بوده که دستورالعمل آن از سوی وزارتخانه ها ابلاغ شده است.
وی اظهارکرد: نماز جماعت در87 مسجد شهر بروجرد با حضور امام جماعت برگزار می شود وتعداد محدودی مسجد به علت کمبود روحانی از اقامه نمازمحروم هستند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مساجد و برگزاری نمازجماعت از رونق خاصی برخوردار است که باید تلاش کنیم که این شور ونشاط دربقیه ایام سال در مساجد سطح شهروجود داشته باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: تبلیغات اسلامی ازمتن انقلاب اسلامی ایران بیرون آمده است.
حجت الاسلام صادق جعفر پورافزود: سالانه حدود 800 مبلغ ومبلغه به شهرستان بروجرد اعزام می شود که 300 تن از آنها مربوط به ماه مبارک رمضان است.
به گفته وی در سال گذشته 653 گفتمان دینی در بروجرد برگزار شد که 120 مورد آن در مدارس انجام شده است.
وی اظهار کرد: 33 موسسه قرآنی در شهرستان بروجرد وجود دارد که بیشترآنها دارای رتبه های برتر استانی و کشوری هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد اضافه کرد: شهرستان بروجرد دارای 500 هیات مذهبی و 600 مداح کددار کشوری است.
حجت الاسلام جعفرپورافزود: شهرستان بروجرد دارای 33 خانه عالم است که برای رفاه حال مبلغین اعزامی به شهرستان بروجرد یک مهمانسرا و 2 سوئیت در اداره تبلیغات اسلامی احداث شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: آسیب های مساجد باید بررسی و برای رفع آنان تصمیمات جدی گرفته شود.
سرهنگ مجید سوری افزود: حضور قشرجوان به علت وجود آسیب های اجتماعی درمساجد کمرنگ است زیرا میان متصدیان امور مساجد وحدت مناسب را برای اداره اموراین اماکن ندارند و برای حضور قشر جوان و نوجوان برنامه ایی ندارند.
به گفته وی مساجد در طول تاریخ به غیرازاقامه نمازمکانی برای حل مسائل ومشکلات مردم بوده اند که امروزه مسجد این کارکرد مهم خود را از دست داده است.
وی اظهار کرد: شهرک مسکن مهر بروجرد و برخی دیگر از شهرک های اطراف شهر از داشتن مسجد محروم هستند و باید برای این موضوع فکری شود.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روز بهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.