به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان در مصلی شهر بروجرد افزود: امسال در روز جهانی قدس ندای آزادی فلسطین شریف را بلند تر از همیشه سردادیم و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم وستم دیده را اعلام کردیم.
به گفته وی امروز همه مسلمانان جهان در پاسخ به ندای بنیانگذارایران اسلامی و رهبرمعظم انقلاب به صحنه آمدند و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اسرائیل را سر دادند.
وی اظهار کرد: مسلمانان جهان به زودی شاهد افول ستاره بخت رژیم صهیونیستی خواهند بود و می بینند که قدس به دامان اسلام برمی گردد.
وی اضافه کرد: امروز در حالی که امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس شریف قیام کردند متاسفانه حکام کشورهای عربی درکمال بی شرمی دست در دست صهیونیست ها برعلیه مقاومت اسلامی توطئه می کنند.
خطیب نمازجمعه بروجرد بیان کرد: روز قدس امسال در حالی از راه رسید که منطقه خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در آتش تفرقه، اختلاف، تروریسم و ظلم حاکمان بیگانگان می سوزد و هیچ اراده ای از سوی کشورهای عربی و اسلامی برای بازگرداندن اراضی اشغالی فلسطین به چشم نمی خورد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: کشورهای مسلمان عزم خود را برای نابودی آمریکا و اسرائیل و آزادی فلسطین و قدس شریف جزم کرده اند، اگر چه این کشورهای استکباری با تشکیل گروهک های تروریستی و تکفیری به دنبال فراموشی مسئله فلسطین هستند.
وی تاکید کرد: امروز در روز جهانی قدس ملت های مسلمان جهان با حضور در راهپیمایی یکباردیگراعلام کردند که فلسطین و قدس مسئله اول جهان اسلام است.

** حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها دنیا را مات ومبهوت کرد
امام جمعه بروجرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم که فرمودند: بدانید آمریکا و دشمنان نمی توانند به ما ظلم کنند و این ما هستیم که به آنان سیلی می زنیم افزود: شلیک موفقیت آمیز6 فروند موشک زمین به زمین میانبرد ازاستان های کرمانشاه و کردستان به مواضع تروریست ها دنیا را مات و مبهوت کرد و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهار کرد: این اقدام موشکی ایران اسلامی سیلی محکمی به استکبار جهانی و اسرائیل و آل سعود بود که قصد نا امن کردن منطقه را داشتند.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی با این اقدام انتقام جویانه موشکی به مقرتروریست ها این پیام را به جهانیان داد که ایران با تهدید عقب نشینی نمی کند.
خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: این حمله موشکی با موشک های میان برد صورت گرفت، موشک های دور برد ایران اسلامی هزاران کیلومتربیشتر از این مواضع را هدف قرار می دهند.
وی اظهار کرد: دشمنان بدانند که ایران اسلامی برای گزینه های روی میز آنها ارزشی قائل نیست و از آمریکا وکشورهای استکباری وگروهای تکفیری وتروریستی مورد حمایت آنها هیح ترسی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: پیام ایران اسلامی به دشمنان این است که اگر دست از پا خطا کنند آنان را به درک واصل خواهیم کرد.

** هفته قوه قضاییه فرصتی مناسب برای عملکرد دستگاه قضایی است
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: همچنین این هفته فرصتی مغتنم برای بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه قضا است.
وی اظهار کرد: یکی ازشاخص ارزیابی قوه قضاییه این است که مردم احساس کنند که وقتی در معرض ظلم قرار می گیرند قوه قضاییه ملجا و پناه آنها است.
وی اضافه کرد: تربیت و گسترش این احساس در قلوب مردم باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود و این ارزیابی باید توسط خود قوه قضاییه بررسی شود.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: شاخصی دیگرموفقیت قوه قضاییه مبارزه جدی و قاطع با مفاسد اقتصادی و غارتگران بیت المال است که بهترین عملکرد و داور برای موفقیت دستگاه قضا مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: قوه قضاییه باید فضا را برای دزدان بیت المال تنگ و ناامن نماید تا هیچ کس به فکر چپاول بیت المال نباشد.
وی با اشاره به میزان زکات فطریه در بروجرد گفت: کسانی که قوت قالب آنها گندم است باید برای هرتن سه کیلو گندم فطریه بدهند درشهرستان بروجرد نیز قیمت سه کیلو گندم 53 هزار ریال است که براین اساس وبنا براحتیاط هرشخص 60 هزار ریال زکات فطریه خود را در روز عید سعید فطر قبل از اقامه نماز عید پرداخت نماید.
راهپیمایی روز جهانی قدس امروز همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در شهرستان بروجرد با حضور امام جمعه، معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، فرماندهان نظامی وانتظامی، مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم روزه دار این شهرستان برگزار شد.
7190 /7273خبرنگار: علیرضا سلیمانی روز بهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.