به گزارش خبرآنلاین لرستان، محور اصلی این نشست بازتوانی بیماران دچار سکته حاد مغزی و قلبی و اقدام به موقع برای بهبود آنان بود.در ادامه این نشست دکتر زبردست گفت : باید همکاری خوبی بین طب اورژانس و نورولوژی صورت گیرد و این امر نیازمند به موقع رساندن بیمار به اورژانس و تشخیص و درمان است و اگر داروی تزریقی ۱۰ میلی گرم در کنار داروی تزریقی ۵۰ میلی گرم برای صرفه جویی بر حسب نیاز تهیه شود ٬ بهتر است .
وی گفت: با ورود داروهای جدید در عرصه نورولوژی و قلب و عروق ٬ اگر به موقع برای نجات جان بیماران سکته حاد اقدام شود ٬ می توان از عواقب بعد از سکته حاد جلوگیری کرد و این کار نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم است .
در ادامه دکتر مومنی زاده رییس بیمارستان شهید مدنی نیز بیان داشت : حدود ۵۰ درصد مورتالیتی ها کاهش یافته است و اگر شاخص ها بصورت آماری مورد بررسی قرار گیرند و با سال قبل مقایسه شوند ما می توانیم به نتیجه بهتری برسیم . وی گفت : مشکل فعلی بیمارستان کمبود داروست که دلیلش جابجایی داروخانه از بخش خصوصی به بخش دولتی است و نیاز است با درایت ریاست دانشگاه و با کمک بخش مالی مشکلات دارویی بیماران حین جابجایی داروخانه ها رفع شود.
دکتر ساکی با بیان اینکه اخلاق حرفه ای ما باعث شده است که مسئولیتمان سنگین باشد، اظهار داشت : ما به خاطر اخلاق حرفه ای که داریم مسئولیتمان خیلی سنگین است و تحت هر شرایطی باید اولین و مهمترین اقداممان نجات جان بیماران باشد زیرا رسالت ما ارائه خدمات درمانی است و زمان طلایی در مبحث سکته های حاد مغزی و قلبی برای ما حائز اهمیت است .
وی گفت : نقش آموزش و اطلاع رسانی به هر نحو ممکن برای تحقق این امر وقتی مهم خواهد بود که آیتم های ما مشخص شده باشند تا در بعد زمانی اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد و در فاز درمانی باید بدون پروسه اداری کار انجام شود تا زمان طلایی برای نجات فرد سکته ای از دست نرود.
ریاست دانشگاه درپایان سخنانش گفت: ما متولی این قضیه هستیم و مسئولیت کاریمان به ما می گوید: باید به بعد زمان که تایم طلایی است اهمیت بدهیم و سپس وارد بحث تشخیص و تزریق دارو برای بیماران سکته حاد مغزی و قلبی شویم و نیاز است تجهیزات و دارو در اسرع وقت تهیه گردد چرا که نجات جان مردم برای ما مهم خواهد بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681624
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.