به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان افزود: در سال 92 سرمایه گذاری در استان لرستان 86 میلیون دلار بود که در سال 95 با 28 درصد رشد به 235 میلیون دلار رسید.
وی اظهار کرد: بازار کشور قطر بازار جدیدی است و در اختیار گرفتن آن کار آسانی نیست و نیازمند مذاکره و لابی ‌گری است لذا دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع موانع موجود اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار لرستان با بیان اینکه تولید محصولات استان لرستان از شرایط خوبی برخوردار است، افزود: هزینه توسعه در استان را باید بپردازیم و فضایی که مدیری نتواند از بخش خصوصی حمایت کنند باید در استان شکسته شود.

** بازار لرستان در تصرف کالاهای غیر لرستانی است
نماینده مردم خرم‌ آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بازار لرستان در تصرف کالاهای غیر لرستانی است و لازم است دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را برای برطرف کردن این مشکل انجام دهند.
محمدرضا ملکشاهی راد با بیان اینکه اقتصاد باید از سیاست جدا شود، افزود: بازار فروش از مشکلات اصلی تولیدکنندگان است که باید موانع را رفع و تولیدات استان را به خارج از کشور صادر کنیم.
وی با بیان اینکه امروز رکود قابل توجهی در بنگاه های اقتصادی ما موجود است، گفت: خطرپذیری تولید بسیار بالا است و اگر موانع را برطرف نکنیم نمی توانیم در بازار هیچ کشوری سهمی داشته باشیم.
وی افزود: باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و از چارچوب اداری که اقتصاد را فلج کرده دور شویم چراکه نظام اداری آمادگی حمایت از بخش خصوصی را ندارد.

** افزایش یک میلیاردی صاردات لرستان به قطر
رئیس اتاق بازرگانی لرستان نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار قطر و تنش سیاسی در این کشور می توان بازار این کشور را به عنوان فرصت جدید برای صادرات محصولات از لرستان در نظر گرفت.
حسین سلاح ورزی با بیان اینکه ایران می تواند بخش قابل توجهی از این بازار را در اختیار گیرد، بیان کرد: در سال گذشته 105 میلیون دلار صادرات به قطر داشتیم که پیش بینی می شود بر اساس این فرصت بدست آمده این صادرات را به یک میلیارد دلار برسانیم.
وی ادامه داد: میوه، مصالح ساختمانی، لبنیات، آب معدنی از محصولاتی تولیدی لرستان می باشند که می شود با کارشناسی در این زمینه آنها را به قطر صادر کرد.
به دنبال تحریم قطر از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، این کشور به دنبال واردات محصولات مورد نیاز خود از سایر کشورها از جمله ایران و ترکیه است که می توان از این فرصت برای افزایش صادرات محصولات خود استفاده کنیم.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.