به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: تنها دستور کاری که شورای عالی آب در سه سال گذشته برای لرستان داشته مربوط به سد معشوره بوده است که البته این شورا به سختی با مصوبه استان موافقت کرد.
وی اضافه کرد: سه طرح قم رود، سد سیمره و کمال صالح باید در دستور کار اعتراضی مسئولان شرکت آب منطقه ای لرستان به شورای عالی آب باشد چراکه ندادن سهم آب این استان نوعی ظلم است.
وی گفت: سد کمال صالح در استان مرکزی جلوی آب رودخانه تیره را سد کرده و هیچ سهمی به لرستان نمی دهد حال آنکه طبق قانون باید از مازاد آب سد برای لرستان آزاد کند.
استاندار لرستان افزود: قرار بود از محل سد کمال صالح 20 روستای لرستان آبرسانی شوند که محقق نشد لذا مسئولان استان باید این موضوع را در دستور کار اعتراضی خود به شورای عالی منابع آب قرار دهند.
وی گفت: در حالیکه آب استان لرستان به سایر استان ها سرازیر می شود، سهم استان لرستان از دیگر استانها داده نمی شود.
بازوند افزود: در سد کمال صالح حتی حق آبه زیست محیطی را هم برای استان رها نمی کنند لذا اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان باید در این خصوص پیگیری قضایی کند.
وی اظهار کرد: روستاهای الیگودرز از طرح قم رود نمی توانند آب آشامیدنی خود را تامین کنند حال آنکه روستاهای محلات و دلیجان استان مرکزی از این طرح بهره مند شده اند.
استاندار لرستان افزود: بخشی از زمین های کشاورزی لرستان با سد سیمره زیر آب می روند ولی هیچ تخصیصی از این سد به لرستان داده نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از احداث مهمانسراها توسط ادارات گفت: هتل داران لرستان و بخش خصوصی با این مهمانسراها ضربه می خورند لذا با احداث آنها مخالفم.
3022
انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.