به گزارش خبرآنلاین لرستان،محور اصلی این نشست تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ سازی  در اجتماع از طریق تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش بود.آموزش مهارت های زندگی نیز به عنوان یکی از سیاست های شاخص فرهنگی این نهاد،محرک اصلی کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی قلمداد شد.
خدانظر دریکوند در این نشست گفت:عمده گرایش دانش آموزان به رشته های اکادمیک وحوزه پزشکی است و تنها ده درصد از دانش آموزان در سایر رشته های دلخواه تجربی ادامه تحصیل می دهند.
دریکوند در این راستا تاکید کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که دانش آموزان به سمت هنرستانها گرایش پیدا کنند و با تحقق این امر علاوه بر کسب مهارت اشتغالزایی امکان ادامه تحصیل نیز برای آنان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نهادینه کردن فرهنگ سازی در تمام حوزه های مختلف را مختص آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: به عنوان موثرترین و بنیادی ترین درگاه فرهنگ سازی در جامعه ضرورت دارد با اکثر دستگاه های اجرایی در تعامل دوسویه باشد.
وی با اشاره به حضور اولیا در مدارس و کارگاه های متعدد آموزشی، نهادینه کردن فرهنگسازی را ملزوم بالا بردن اعتماد اجتماعی عنوان کرد.
دریکوند با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی در دانش آموزان افزود:زمانی که دانش آموز در هنرستانها یا مراکز فنی ادامه تحصیل دهد با مهارتی وارد بازار می شود که قطعا در کنار اشتغال،امکان ادامه تحصیل اش نیز میسر است و البته این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تاثیرگذاری در اولیای دانش آموزان است.
وی در خصوص کاهش ظرفیت های استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد: در استان لرستان 447 مدرسه با وجود یک تا پنج نفر دانش آموز و 729 مدرسه نیز با تعداد بین 6 تا 15 نفر دانش آموز فعالیت دارند که کمبود دانش آموز و هنرجو ها در این حوزه منجر به کاهش سهم ردیف های استخدام استان می شود.
ریشه آسیب های اجتماعی در عدم شناخت مهارت های زندگی ست!
توجه به آموزش مهارت های زندگی در قشر دانش آموزان ، والدین و خانواده ها از دیگر مباحث مورد توجه خدانظر دریکوند بود که از آن به عنوان رسالت مهم آموزش و پرورش عنوان کرد از این رو که مبحث آموزش مهارت های زندگی با افزایش اعتماد به نفس،خودباوری، توانایی تصمیم گیری و توانایی نه گفتن در دانش آموز نسبت به انحرافات کارساز خواهد بود و قطعا از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672937
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.