به گزارش ایرنا جعفر بدری پنجشنبه شب در جشن گلریزان که توسط ستاد دیه لرستان برگزار شد، افزود: از این تعداد 34 نفر بدهکار حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی، 172 نفر بدهکار مالی غیر از کلاهبرداری و 21 نفر بدهکاری مهریه و نفقه بودند.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: تمام بدهی این 227 نفر 157 میلیارد ریال بود که از محل کمک های مختلف اعم از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی، کمک های مردمی و همکاری دادگستری پرداخت شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ناخواسته پای زندانیان جرائم غیرعمد به زندان باز شده است، ستاد دیه لرستان طی چند سال اخیر با استفاده از کمک های مردمی و تسهیلات دولتی و بانکی عده زیادی از این افراد را آزاد کرده است.
بدری با بیان اینکه تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد نیز تا پایان تعطیلات عید فطر امسال آزاد می شوند، افزود: ستاد دیه در برخی از مسائل مربوط به زندانیان با جرائم غیرعمد برای وصول رضایت از شاکیان وارد عمل شده و در مواردی نیز با صلح و سازش مشکل را حل کرده است.
وی گفت: در حال حاضر تعداد 375 بدهکار مالی در زندان های استان لرستان به سر می برند که ازاین تعداد 52 نفر بدهکار مهریه و نفقه و 15 نفر بدهکاران حوادث رانندگی هستند.
بدری افزود: مجموع بدهی این 375 نفر بیش از 300 میلیارد ریال است که با جذب 150 میلیارد ریال می توان این افراد را از زندان آزاد کرد.
وی اظهار کرد: بدهکاران مالی 10 درصد از جمعیت کیفری را تشکیل می دهند اما همین 10 درصد نیازمند توجه ویژه ای هستند تا خانواده های آنها در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار نگیرند.
رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: هم اکنون حدود 70 درصد جمعیت کیفری را زندانیان مبتلا به مواد مخدر تشکیل می دهد که حضور زندانیان جرائم غیرعمد بدون هیچ سابقه کیفری در کنار این افراد می تواند برای آنها عذاب آور باشد.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.