به گزارش خبرآنلاین لرستان ،یحیی عیدی بیرانوند اظهارداشت: شهرداری یک ارگان عمومی است که منابع مالی آن از محل عوارضات مردم تامین می شود؛ دولت کمکی به شهرداری نمی کند و اگر کمک‌های جزئی می‌شود برای پروژه های خاص است.

وی افزود: متاسفانه مشارکت مردم در ساخت شهر خرم آباد مناسب نیست به طوری که از ۱۷۵ هزار ملک سطح شهر خرم آباد در میانگین پنج ساله تنها هفت هزار و ۵۰۰ ملک (هفت درصد) مردم در پرداخت عوارض مشارکت دارند.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: شهرداری طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در سطح شهر انجام داده است و نگاه شورای چهارم شهر خرم آباد توجه به مناطقی بود که به آن توجهی نشده بود.

وی نبود فضای سبز در منطقه کوی فلسطین، پشته حسین و منطقه دره گرم در خرم آباد اشاره و بیان کرد: ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در منطقه کوی فلسطین احداث شد و یک پارک ۸۵ هکتاری در منطقه پشته حسین آباد و یک پارک ۱۵ هکتاری در دره گرم در دست احداث است.

عیدی بیرانوند احداث دو پارک در منطقه ماسور ، احداث پل شهید صارمی، احداث پل جهادگران و احداث دو ساختمان در حوزه ورزش را از دیگر اقدامات شهرداری خرم آباد دانست و گفت: سرانه فضای سبز خرم آباد به دو برابر افزایش یافته و رتبه آن از ۳۰ به ۲۷ افزایش یافت.

وی تصریح کرد: شهرداری خرم آباد نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبه دارد.

شهردار خرم آباد خاطرنشان کرد: شهرداری خرم آباد یک پروژه مشارکتی دارد که طی سالهای آینده نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کسب می کند.

عیدی بیرانوند با اشاره به افتتاح فاز نخست بوستان ملت اظهارداشت: فاز دوم این بوستان نیز به طور حتم اجرایی می شود و درصددهستیم تا از این قسمت معبری به خیابان ۶۰ متری بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه ترمینال برون استانی شهر خرم آباد تا یک ماه آینده افتتاح می شود افزود: درصورت مجوز شورای شهر برنامه داریم تا ظرف چند ماه آینده تمامی معابر اصلی شهر خرم آباد را آسفالت کنیم.

کیومرث منصوری شهردار منطقه دو خرم آباد نیز در این مراسم اظهارداشت: شهرداری خرم آباد طی دو سال اخیر علاوه بر توجه به هسته مرکزی شهر توجه ویژه ای به مناطق حاشیه نشین داشته است.

وی افزود: پروژه بوستان محله منطقه کرگانه ۲۶ هزار متر مربع وسعت دارد و امروز در فاز نخست ۱۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه دو خرم آباد با بیان اینکه برای خاکریزی این بوستان ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیون هزینه برای مبلمان و‌تجهیز این بوستان هزینه شده است و امروز فاز دوم آن کلنگ زنی می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667577
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.