به گزارش خبرآنلاین لرستان- خدانظر دریکوند هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت را تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت های ثانویه ، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان ، شناسایی کودکان با نیاز های ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان بر شمرد و افزود : تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی ، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از جمله اهداف دیگری است که در این برنامه دنبال می شود .
وی خاطر نشان کرد : با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش ، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه ها تمهیداتی چون ایستگاه نقاشی ، پخش برنامه های کودک و ایستگاه مطالعه در نظر گرفته شده است .
دریکوند تاکید کرد : این برنامه ملی در دو مرحله اولیه ( غربال گری ) و تخصصی اجرا می شود و نتایج حاصل از ارزیابی ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می گردد .
وی ادامه داد : امسال حدود 200 نفرعوامل اجرایی کار ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان را در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهند داد .
دریکوند اضافه کرد : در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ، نوآموزان از لحاظ بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه های تخصصی ارجاع داده خواهند شد .
وی مدارک مورد نیاز برای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را کارت واکسیناسیون ، یک قطعه عکس ، شناسنامه نو آموز و والدین ، معرفینامه از دبستان محل ثبت نام و پرداخت مبلغ 200 هزار ریال از طریق کارت های بانکی و به وسیله دستگاه pc- pos اعلام کرد و گفت : برنامه ریزی برنامه زمانبندی والدین به مراکز سنجش به گونه ای طراحی شده تا خانواده ها با آرامش و در کمترین زمان ممکن بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 659122
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.