به گزارش خبرآنلاین لرستان- علی کورانی فر با اشاره به عوامل سرمایه گریزی در این شهرستان گفت: بدنه اداری و نگرش نادرست کارکنان آن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند در گریز سرمایه از این شهرستان مؤثر باشد.
وی لزوم ایجاد نگاه و فضایی مثبت و استقبال از سرمایه‌گذاران را مهم ارزیابی کرد و ‌افزود: باید نگاه به سرمایه‌گذاری نگاهی مبتنی برجذب سرمایه‌گذاران باشد چراکه نگاه منفعت طلبانه به سرمایه‌گذاران توسط سیستم اداری سبب بی‌مهری و بی‌انگیزگی آن‌ها خواهد شد.
فرماندار بروجرد عدم ریسک‌پذیری مدیران را از دیگر عوامل سرمایه گریزی در بروجرد طی سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مدیریت باید ریسک‌پذیر و شجاع باشد و بدنه اداری نیز نباید ملاحظه خود را کند و اگر تهدید و ریسکی در این زمینه وجود دارد با پذیرش آن درروند سرمایه‌گذاری تسریع شود.
وی همکاری بانک‌ها درروند اعطای تسهیلات موردنیاز سرمایه‌گذاران را به‌عنوان عاملی دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران مؤثر دانست و عنوان کرد: بانک‌ها باید با ایجاد سازوکاری آسان فرایند اعطای تسهیلات را تسهیل کنند.
کورانی فر معتقد است که باید مشکلات را از داخل شهر حل کرد و با برنامه‌ای مشخص و با مشارکت دستگاه‌های اداری، مردم، مسئولان، دانشگاهیان و فرهیختگان نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد و از سویی از حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان استقبال شده و راه برای حضور آن‌ها هموار شود.
وی به لزوم استفاده از اهرم‌های تشویقی برای حضور سرمایه‌گذار در این شهرستان اشاره ‌کرد و عنوان کرد: بسته برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید استان در حال تدوین است که برش شهرستانی آن با نظر همه دستگاه‌ها درزمینهی اعمال مشوق‌ها در حوزه‌های مختلف تدوین‌شده و امید است تا اواخر خردادماه نهایی و جمع‌بندی شود.
فرماندار بروجرد با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار بروجرد در زمینه‌های مختلف این شهرستان را مستعد سرمایه‌گذاری دانست و گفت: جذابیت پروژه‌ها در شهرستان بروجرد بیش از هر جای دیگری در استان لرستان است.
وی وجود صنعتگران ماهر و قوی بروجردی را ظرفیت دیگر برای سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر انواع تولیدات صنایع‌دستی و کارخانجات این شهرستان در زمینه‌های مختلف در دیگر شهرهای کشور عرضه‌شده و با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 653726
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.