به گزارش خبرنگار ایرنا رحمان قلاوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:در حوزه کارگران صنعت ساختمان و استادکاران ساختمانی کمیته ای در راستای رفع مشکلات این افراد تشکیل شد.
وی اظهار کرد:همچنین طرح کارآموزی نوین و استادشاگردی با هدف مهارت آموزی در محیط کار واقعی در شورای عالی اشتغال تصویب و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه سند مهارت لرستان برای نخستین بار در سطح کشور و استان ارائه شده است، اظهار کرد :در این سند اشتغالزایی25 هزار و 476 نفر برنامه ریزی شده است.
به گفته وی سند اشتغال با وجود نیروهای آموزش دیده و متناسب با فرصت های استان حاصل می شود.
قلاوند تاکید کرد: 370 هزار نفر ساعت آموزش جوامع روستایی ، 300 هزار نفر ساعت در زندان ها و ندامت گاه و هشت هزار و 250 نفر ساعت آموزش درحاشیه شهرها و سکونت گاه های غیر رسمی در سال 96 پیش بینی شده است.
وی به برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی های لرستان در حوزه سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و ادامه داد : در این نمایشگاه تفاهم نامه ای در راستای آموزش چهار هزار نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان لرستانی در حوزه فناوری اطلاعات و ITمی باشد.
قلاوند با انتقاد از رشد قارچ گونه موسسات آموزش عالی بیان کرد:این معضل باعث کاهش کیفیت آموزشی شده و این در حالی است که فارغ التحصیلان رشته IT بیشترین آمار فارغ التحصلان بیکار استان را به خود اختصاص داده است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.