در این مطلب آمده است که روستاها از محورهای تحقق، رشد و توسعه به شمار می آیند اما مردم روستاهای لرستان با مشکلات متعددی از جمله نبود اشتغال، کمبود امکانات و زیرساخت هایی مانند راه مناسب ، برق، آب، جاده و مراکز بهداشتی و درمانی ، مدرسه، منازل مستحکم و مناسب روبرو هستند.
نبود فرصت اشتغال و مشکلات اقتصادی زمینه ساز مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها از قشرهای مولد جامعه و موجب حاشیه نشینی در شهر می شود.
هوشنگ بازوند به عنوان استانداری واقعی و تمام عیار است که به دور از هر گونه هیاهو، تمام فکر و ذهنش به آبادانی و عمران لرستان مشغول است و در کنار کارهای بزرگ ، نگاه خاص و ویژه ای به مناطق محروم نیز دارد.
وی لرستان را آرام ،آرام به سمتی سوق می دهد تا با واژگانی همچون عقب افتادگی و محرومیت وداع کند و شتابان در مسیر توسعه گام بردارد ، توسعه تمام عیار و همه جانبه که مصداق بارز این ادعا انتخاب این استان به عنوان استان پایلوت در قالب اقتصاد مقاومتی است.
توسعه کشاورزی لرستان با به کارگیری فناوری های نوین آبیاری و تجهیزات پیشرفته و احداث سدهای متعددی ، روندی مثبت به خود گرفته است.
برق رسانی و آبرسانی به روستاها و احداث جاده های روستایی ، آبادانی و عمران را به دورترین نقاط لرستان برده است و ایجاد بزرگراه ها و آزاد راهها در اولویت کاری مسئولان قرار گرفته است.
همچنین کارخانه های بزرگ صنعتی و مجتمع های صنعتی استان که در رکود و تعطیلی بسر می بردند ، شتابان به چرخه تولید بازمی گردند.
تکمیل و بهره برداری از کارخانه هایی همچون فولاد و پتروشیمی سرعت گرفته ، صنعت گردشگری با احیای داشته های فعلی و رونقی قابل قبول یافته و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به تکاپو افتادند تا در توسعه لرستان سهمی شایسته داشته باشند.
اگر این اهداف محقق شوند ، اشتغال رونق گرفته و پویایی خاصی به اقتصاد لرستان خواهد آمد و پس از سال ها مردم شریف و غیور لرستان رفاه و آسایش را تجربه خواهند کرد که همه اینها نتیجه پایمردی و تلاش بی وقفه استانداری است که تدبیر و امید را در لرستان معنا بخشیده است.
اینجا تدبیر دولت یازدهم ، امید را در قلب مردم نجیب و دوست داشتنی این سرزمین زنده کرده است و امید به آینده ای خوب را نوید می دهد.
دولت یازدهم مصمم است لرستان را در مسیر توسعه قرار دهد و مسئولان استان نیز کمر همت بسته اند تا لرستان را از محرومیت دیرینه اش خارج کنند.
در ادامه این مطلب آمده است که لرستان به عنوان گنجی تمام نشدنی می ماند و نماینده عالی دولت نیز در مسیر رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و باغداری و دامپروری و تولید در روستاها وفعال شدن روستائیان با ایجاد زیرساخت هایی مانند راه، آب و برق توجه به ایجاد طرح های اشتغالزای مشارکتی در روستاها داشته است.
فعال کردن تعاونی ها در زمینه اشتغال روستاییان ، ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان با سود کم و ضمانت آسان از مزایای بانگی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در دولت یازدهم از سوی دولت تدبیر و امید در لرستان مورد توجه قرار گرفته است.
منبع : ویژه نامه روزنامه ایران
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.