به گزارش خبرآنلاین لرستان- دکتر  کوروش ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این همایش گفت:دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مشارکت های دانش بنیان،تعامل و توسعه فعالیت های نوین ،آنالیز و جهت دهی آنان در سطح بین المللی اهتمام ویژه ای دارد.
توسعه تجهیزات پزشکی درمانی،افزایش تسهیلات بانکی از محل کمکهای خیرین سلامت،ورود شرکت های دانش بنیان ورفع مشکلات تجهیزات مراکز درمانی از دیگر فعالیت های مهم دانشگاه علوم پزشکی بود که دکتر ساکی به آن اشاره کرد.
دکتر دارایی رییس مرجع آزمایشگاه های کنترل کیفیت غذا و داروی کشور در ادامه این همایش با اشاره به خرم آباد به عنوان دومین شهر بمباران شده در دوران جنگ تحمیلی بیان داشت:امید داریم این شهر با درصد اشتغال بالا همچنان در عزت و آبادانی خرم بماند.
دکتر دارایی مهمترین وظیفه کاری دانشگاه علوم پزشکی را نظارت در حوزه کنترل کیفیت،سلامت و امنیت غذا و دارو عنوان کرد.
وی ادامه داد:کنترل آلاینده های مواد غذایی،بررسی فلزات سنگین در غلاتی مثل برنج به عنوان قوت غالب ایرانیان واندازه گیری 426 آفت کش از جمله شاخص ترین اقدامات این حوزه هستند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا و دارو بزرگ‌ترین چالش امروز در کنار آلاینده‌های زیست‌محیطی را ورود مواد تقلبی در غذا دانست و اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهم غذا در کشور تأمین امنیت غذایی برنج است که این مهم بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته‌شده و این سازمان به‌خوبی از عهده انجام این کار برآمده است.

وی با اشاره به افزایش تخلفات در حوزه غذا در دنیا افزود: تقلب ممکن است با مواد غیر مضر اتفاق بیفتد و هنگامی این تقلب خطرناک محسوب می‌شود که با مواد خطرناک این اقدام انجام شود که برای سلامت مردم مضر بود و امنیت غذایی را تهدید می‌کند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو بیان کرد: هزینه این نابسامانی‌ها در کشورهای مختلف رو به افزایش است و نیازمند کنترل بیشتر است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری و تأکید بر امنیت غذایی عنوان کرد: بر اساس اسناد بالادستی متولی اصلی سلامت غذا در کشور سازمان غذا و داروست که این امر با به‌کارگیری تجهیزات به‌روز در حال انجام است.

دارایی تصریح کرد: تضمین کیفیت محصولات داخلی به افزایش صادرات این محصولات کمک می‌کند بنابراین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، مطالعات و بررسی و پایش آلاینده‌ها در مواد غذایی برای مدیریت ریسک غذا در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به کنترل 400 تا 500 آفت‌کش در مواد غذایی بیان کرد: در حال حاضر به‌صورت هم‌زمان 426 آفت‌کش در آزمایشگاه‌های کشور کنترل و اندازه‌گیری می‌شود.
رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو گفت: ارتقاء سطح دانش کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی و خارجی، توسعه فناوری و خرید تجهیزات تخصصی موردنیاز، بررسی آفت‌کش‌ها در محصولات غذایی و توجه به نیروی انسانی متخصص در کنار توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ غذا موردتوجه جدی این مرکز است.
دیناروند رییس سازمان غذا و داروی کشور نیز در ادامه همایش در کارگاه تخصصی حوزه کنترل کیفیت غذا و دارو شرکت کرد و این بسیاری از پزشکان حوزه غذا و داروی استان پذیرای این نشست بودند.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644116
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.