به گزارش ایرنا سواتوپلک چومبا روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان در اتاق بازرگانی خرم آباد با بیان اینکه کشور چک در مرکز اروپا با 10میلیون جمعیت عضو اتحادیه اروپا می باشد افزود: کشور چک در بخش صنعت ماشین‌آلات، تولیدات صنعتی داخلی ، شیشه و شیشه‌آلات توانمندی بالایی دارد و مهم‌ترین صادرات چک خودرو و قطعات خودرو می باشد.
چومبا ظرفیت استان لرستان در بخش کشاورزی را مناسب دانست و افزود: در چک تمام آیتم‌های موردنیاز کشاورزی مانند ماشین‌آلات و صنعت تولید غذا (بسته‌بندی و خط تولید شیر و مواد غذایی، گوشت و محصولات گوشتی ) را دارا می باشیم.
وی ادامه داد: کشور چک در حوزه معدن و ماشین‌آلات معدنی کارهایی خوبی انجام داده و با توجه به تجربیات خیلی خوب گذشته سرمایه‌گذار ما می‌تواند در این زمینه با استان شما تعامل داشته باشد.
سفیر چک عنوان کرد: وضعیت استان لرستان خوب بوده و در آینده توریست‌هایی از کشور چک به این استان سفر می کنند.
چومبا افزود: اراده‌ای بین سرمایه‌گذاران این 2 کشور وجود دارد به‌طوری‌که در یک سال و نیم گذشته تاکنون در سطح هیات های رسمی و دولتی رفت ‌و آمدهای زیادی بین تهران و پراگ انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: در کشور چک تولید زعفران و انار وجود ندارد اما مشتاق هستیم که این محصولات را به کشور خود وارد کنیم.
چومبا ادامه داد: کشور چک در زمینه دارو و دامپزشکی توانمندی‌های بسیار بالایی دارد به‌طوری‌که بزرگ‌ترین شرکت‌ داروسازی در جمهوری چک وجود دارد که چندملیتی بوده در بحث داروهای انسانی نیز بزرگ‌ترین شرکت داروسازی را داریم که داروهای انسانی را تولید می‌کنند.
وی افزود: شرکت‌های بزرگ داروسازی به دنبال پیدا کردن بازار بوده اما شرکت‌های کوچک و متوسط داروسازی انسانی و حیوانی می‌تواند با استان لرستان تعامل داشته باشند.
سفیر چک به منظور دیدار با فعالان اقتصادی لرستان سفری یک روزه به این استان داشته است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.