به گزارش خبرآنلاین لرستان- رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا و دارو بزرگ‌ترین چالش امروز در کنار آلاینده‌های زیست‌محیطی را ورود مواد تقلبی در غذا دانست و اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهم غذا در کشور تأمین امنیت غذایی برنج است که این مهم بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته‌شده و این سازمان به‌خوبی از عهده انجام این کار برآمده است.
دکتر دارایی با اشاره به افزایش تخلفات در حوزه غذا در دنیا افزود: تقلب ممکن است با مواد غیر مضر اتفاق بیفتد و هنگامی این تقلب خطرناک محسوب می‌شود که با مواد خطرناک این اقدام انجام شود که برای سلامت مردم مضر بود و امنیت غذایی را تهدید می‌کند.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه نیز به عنوان یکی از واحدهای تولید کننده موفق استان نیز در این همایش حضور داشت.
در این همایش غرفه هایی از اقلام عسل عالیخانی،بیسگوئیت،کیک،مواد بهداشتی آرایش و فراورده های لبنی شیر پگاه به چشم می خورد.
گفتنی ست شیر پاستوریزه پگاه از سال 1369 مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته و با 20 سال تجربه در تولید و فراوری فروه های لبنی یکی از بزرگترین تولید کنندگان واحده های لبنی کشور است.این شرکت با ظرفیت اسمی 250 تن در روز با پیشرفته ترین ماشین آلات و تکنولوژی کار بسته محصولات لبنی را انجام می دهد و بیش از 35 نوع محصول با نام تجاری پگاه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
شایان ذکر است شرکت شیر پگاه استان دارای 10 نشان استاندارد،35 پروانه ساخت برای محصولات تولیدی و نیز دارای 4 گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت وحفاظت ایمنی و بهداشت غذا می باشد.
از جمله محصولاات فراسودمند شیر پاستوریزه پگاه می توان پنیر پری بیوتیک ،پروبیوتیک و پنیر غنی شده با ویتامینD3 را نام برد.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643608
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.