به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در آیین گشایش مرکز نگهداری از معلولان ذهنی شهرستان الیگودرز افزود: با این اقدام مستمری افراد تحت پوشش از 530 هزار ریال به یک میلیون و 930 هزار ریال، در خانواده های دونفره از 610 هزار ریال به 2 میلیون و 500 هزار ریال و خانواده های سه نفره از 710 هزار ریال به سه میلیون و 250 هزار ریال افزایش یافته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: میزان مستمری برای خانواده های چهار نفره از 810 هزار ریال به چهار میلیون و 180 هزار ریال و برای خانواده های پنج نفر به بالا از یک میلیون ریال به چهار میلیون و 650 هزار ریال افزایش یافت.
وی گفت: همچنین برای افراد دارای درآمد پایین سامانه ای در نظر گرفته شده است که بدون هیچ محدودیتی می توانند در آن ثبت نام کنند و سازمان بهزیستی نیز نسبت به پرداخت مستمری برای این افراد اقدام می کند.
محسنی بندپی افزود: جزییات این اقدام به زودی توسط معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود.
وی با بیان اینکه 21 واحد مسکونی در اختیار مددجویان زیرپوشش بهزیستی شهرستان الیگودرز قرار می گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این مرکز سلامت روان ترنم برای ارائه خدمات استاندارد، کیفیت بخشیدن و مشاوره های به موقع و مرکز ارائه خدمات درمانی به بیماران روانی مخصوص دختران بالای 14 سال در این شهرستان امروز بهره برداری شدند.
وی افزود: این مرکز با ظرفیتی 80 نفر به صورت استانی ارائه خدمت می کند که با همکاری خیرین گسترش یافته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 50 درصد معلولیت های جسمی و ذهنی ناشی از اختلالات ژنتیکی است، گفت: برای کاهش این میزان غربالگری بیماری های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شد و راه اندازی مراکز ژنتیک نیز در استان ها و شهرستان های مختلف مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: با راه اندازی این مراکز توسط بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی، زوج های نیازمند به انجام آزمایش های ژنتیک نیازی به رفتن به مرکز استان و یا استان های دیگر ندارند و افراد ناتوان در پرداخت هزینه های آزمایش های ژنتیک نیز مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی 140 اورژانس اجتماعی در کشور طی امسال گفت: از این تعداد پنج اورژانس اجتماعی در شهرستان های دورود، الیگودرز، سلسه، دلفان و خرم آباد قرار دارند.
محسنی بندپی دیروز(یکشنبه) سفر دوروزه خود به استان لرستان را آغاز کرد.
بهره برداری از پنج اورژانس اجتماعی در استان لرستان و شرکت در چند جلسه از برنامه های سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور بود.
1920/3022
خبرنگار: جابر اسدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.