به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله سید احمد میر عمادی روز دوشنبه در دیدار با معلمان برگزیده و فرهنگیان آموزش و پرورش لرستان افزود: راه و روش شهید مطهری باید الگوی معلمان باشد.
وی اظهار کرد: کرامت انسانی به علم و دانش بستگی دارد و آنان که از کرامت انسانی سخن می گویند باید به علم و دانش و آموزش و پرورش اهمیت دهند.
وی با اشاره به اینکه معلم تعیین کننده سرنوشت انسان است، بیان کرد :معلم نه تنها سرنوشت علم و دانش را مشخص می کند بلکه در تمام ابعاد جامعه تاثیر گذار است.
آیت الله میر عمادی بیان کرد: یکی از مسائل سرنوشت ساز جامعه انتخابات است و معلمان با روشنگری در انتخابات نقش تاثیر گذاری در این عرصه دارند.
وی اظهار کرد: انتخابات مظهر خداباوری و خودباوری است چرا که کسانی که در انتخابات مشارکت دارند بر اساس تکلیف اقدام می کنند.
به گفته وی مکتب اسلام دارای ویژگی تعلیم و تربیت است در حالیکه در دنیای غرب مکتب تعلیم جدای از مکتب تربیتی می باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جریانی که می خواهد آموزش و پرورش را نادیده بگیرد،گفت: این جریان مکتب تعلیم را ترویج و تربیتی را به فراموشی می سپارد.
وی افزود: این جریان با نادیده گرفتن آموزش و پرورش جدایی تعلیم را از تربیت ترویج می کند و همین جریان در برهه ای از زمان امور تربیتی را از آموزش و پرورش حذف کرد.
به گفته وی این جریان آموزش و پرورش را تبدیل به کار ابزاری می کند و معلم را نیز به عنوان ابزاری برای تعلیم در نظر می گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد : از ویژگی های اسلام تفکیک ناپذیری بین مکتب تعلیم و تربیت است و بر اساس آموزه های دینی معلم منشا برکات می باشد.
وی با تاکید بر اینکه معلم منشا حیات مادی و معنوی است ، گفت : معلم حیات مادی و معنوی جامعه را تعیین و منشا همه خوبی ها و پیشرفت و تعالی جامعه است.
به گفته امام جمعه خرم آباد معلم بر قلب ها نقش آفرینی می کند و فطرت الهی دارد و از رسالت های جامعه امروز معلمان خلاقیت، ابتکار، نوآوری و مهارت اندیشی است.
آیت الله میرعمادی اظهار کرد: نقش معلم در اشتغال و تولید بسیار مهم است چراکه معلمان تولید کننده و علم و خرد هستند.
/6060/7274
خبرنگار:مریم نریمانی:انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.