به گزارش خبرنگارایرنا حمیدرضا بوالحسنی روز دوشنبه در نشست خبری پیشگیری ازجرائم انتخاباتی درمحل دادگستری شهرستان بروجرد برگزار شد افزود: اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی برهیچ کس پوشیده نیست و نمونه ای بارزاز مردم سالاری دینی محسوب می شود.
وی اظهار کرد: مهمترین هدف از برگزاری انتخابات حضور حداکثری ملت در این آزمون و انتخاب فرد اصلح می باشد که باعث اقتدار نظام می شود واین تجربه بارها درطول عمر با برکت انقلاب با موفقیت تکرارشده است.
رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد:مردم باید بدانند که انتخاب آگاهانه اعضای شوراهای شهر به پیشرفت و توسعه مبلمان شهرها کمک می کند.
بوالحسنی با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی بیان کرد: تهمت، تخریب و ذکرعیوب دیگران در برنامه های تبلیغاتی نامزدها جرم محسوب می شود و در صورت بروزاینگونه تخلفات دستگاه قضایی به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی درسطح شهرستان بروجرد یک شعبه در دادسرا عمومی وانقلاب و یک شعبه هم در دادگاه شهرستان در نظر گرفته شده که به اینگونه تخلفات به صورت ویژه و بدون نوبت رسیدگی می کنند.
رئیس دادگستری شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه داوطلبان باید قوانین انتخابات را مطالعه کنند یادآور شد: قانون فصل الخطاب بوده و داوطلبان موظف به اجرای اصول آن هستند لذا باید از قوانین و مقررات انتخابات آگاهی داشته باشند.
بوالحسنی اظهار کرد: ایجاد مزاحمت برای مردم با صدای بلندگو به صورت ثابت و سیار، نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان های غیر مجاز، راه اندازی کاروان های خودرویی و موتوری در سطح شهر و ایجاد مزاحمت ترافیکی، استفاده از اماکن و امکانات دولتی در تبلیغات انتخابات و فعالیت کارمندان دولت در ساعات اداری در ستاد های تبلیغاتی از جمله تخلفات انتخاباتی محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: پاره کردن پوسترها و بنرهای داوطلبان که در مکان های مجاز نصب شده اند و فعالیت مجریان و ناظران انتخابات در ستادهای نامزدها ممنوع می باشد.
رئیس دادگستری بروجرد گفت: فعالیت تبلیغاتی نامزدها خارج از وقت مجاز تبلیغات تخلف محسوب می شود و مطبوعات و نشریات نیز حق انتشار مطالبی در این زمینه را ندارند.
بوالحسنی با اشاره به تبلیغات زود هنگام داوطلبان در فضای مجازی و گروها و کانال های تلگرامی بیان کرد: متاسفانه قانون گذار در این راستا قانونی وضع نکرده ولی در صورت بروز مشکل و شایع پراکنی وهتک حرمت مانند قوانین وضع شده در فضای حقیقی اعمال قانون می شود.
وی اضافه کرد:حفظ آرا مردم، برگزاری یک انتخابات سالم و شناسایی آسیب ها، چالش ها و رفع آنها از جمله وظایف دستگاه قضا در زمان انتخابات است.
رئیس دادگستری بروجرد گفت: هدف دستگاه قضایی برقراری امنیت و زمینه برگزاری انتخاباتی سالم مشارکت 100 درصدی مردم است.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.