به گزارش ایرنا رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران در این همایش گفت: امروز صنعت باید بیاموزد که فناوری ها و ایده های نو دانشگاه ها را به کار گیرد و امکان تجاری سازی این تولیدات را فراهم کند.
حسین میرمحمد صادقی با تاکید بر لزوم تبدیل شدن دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین و بازار محور افزود: در دانشگاه نباید آموزش برای پژوهش و پژوهش برای آموزش مطرح باشد بلکه دانشگاه باید خون را به شریان های صنعت تزریق کند.
وی اظهار کرد: دولت به عنوان ضلع سوم این مثلث باید با تنظیم مقررات، تسهیل ضوابط سرمایه گذاری و رفع موانع قانونی این ارتباط را تسهیل کند.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران افزود: شاید دولتی بودن صنعت و دانشگاه تاثیر مهمی در جدایی این دو از هم داشته است در حالیکه هیچ کدام به بودجه دولتی نباید وابستگی داشته باشند.
وی گفت: برخلاف ایده های مارکسیستی که به دنبال تضاد هستند ما تلاش می کنیم که تعامل بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود چراکه این تعامل به طور قطع باعث رشد آنها می شود.
صادقی با تاکید بر لزوم ایجاد مرکز تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در اتاق های بازرگانی استان ها افزود: امروز باید برای رسیدن به پیشرت و توسعه از شیوه های نوین جهانی استفاده کنیم.
پنجمین همایش علمی تعامل صنعت و دانشگاه چهارشنبه و پنجشنبه به مدت 2 روز در خرم آباد برگزار می شود.
چهار همایش ملی قبل در شهرهای کرج، مشهد، کرمان و برگزار شده اند.
تعامل صنعت و دانشگاه، لازمه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌ بنیان و بیان تجربیات صاحبان صنایع و دانشگاهیان از تعاملات مؤثر منجر به افزایش بهره‌وری از جمله محورهای پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه می باشند.
تبیین مدل تعامل صنعت و دانشگاه با توجه به صنایع بومی و دانشگاه‌ های لرستان، تجربیات کشورهای موفق، دانشگاه‌ های نسل سوم و چهارم در زمینه‌ ارتقای بهره ‌وری، شیوه ‌های ارتقای فرهنگ تعامل بین صنعت و دانشگاه با توجه به ویژگی ‌های استان با هدف افزایش بهره‌ وری از دیگر محورهای این همایش می بانشد.
3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.