همایش خودمراقبتی دانشجویان به منظور ازدواج سالم در سالن اجتماعات مجتمع دانشکده بهداشت و پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد،  محمد علی دریک معاون بهداشتی دانشگاه، محمد بیرانوند سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد و جمعی از اساتید و دانشجویان مختلف پزشکی و پیراپزشکی در این مراسم حضور داشتند.

دریک با اشاره به شعار سال سازمان بهداشت جهانی درباره افسردگی؛ بر رشد سریع این بیماری تاکید و آن را مشکل مهمی قلمداد کرد.

وی متذکر شد: عوامل زیادی در بروز این بیماری در اشخاص نقش دارند که در موردهای متفاوت می‌توان آنها را مورد بحث قرار داد. مشکلات اقتصادی، بیکاری و خانواده از مهمترین عناصر این بیماری هستند.

سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد نیز در این همایش گفت: طرح تحول سلامت یکی از بهترین برنامه‌های دولت یازدهم است که با اجرای درست آن مردم از خدمات سلامت یکسانی برخوردار خواهند شد.

محمد بیرانوند خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و دیابت از شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که منجر به مرگ می‌شوند که با برنامه‌های بهداشتی و پیش‌گیرانه درباره آنها می‌توان این آمار را به شکل چشم‌گیری پایین آورد.

لازم به ذکر است، این برنامه با همکاری مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.