بهروز یاراحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار در بروجرد ناشی از وجود ریزگردها دراستان های جنوبی وغربی است افزود: این تعداد روز آلوده در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 6 روز بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا در بروجرد هم اکنون دید افقی از حد استاندارد 10 کیلومتری به 6 کیلومترکاهش یافته است.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد با بیان اینکه این پدیده تا فردا دوشنبه در بروجرد حاکم است اضافه کرد: دمای فعلی هوا در بروجرد 22 درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته درهمین ساعت چهاردرجه افزایش داشته است.
یاراحمدی برای امروز بروجرد آسمانی نیمه ابری همراه با پدیده گرد و غبار و وزش باد و رگبار باران در بعد ازظهرشدید پیش بینی کرد ادامه داد: در سال زراعی جاری 543 میلیمتربارش باران ثبت شده است که این مقدار در سال زراعی گذشته 635 میلیمتر بود.
وی بیان کرد: هنگام بروز پدیده ریزگردها به عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران سرطانی، ریوی، قلبی، زنان باردار، کودکان و افراد کهنسال توصیه می شود با مصرف شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتر دار، اجتناب از کار و ورزش سنگین عوارض ناشی از این پدیده را کاهش دهند.
شهرستان بروجرد با بیش از 350 هزارتن جمعیت و یک هزارو 606 کیلومترمربع مساحت در شمال لرستان واقع شد و دومین شهر پرجمعیت استان است.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.