اسما اسماعیل پور،، فرخ نوری در گفت و گو با خبرنگارخبرآنلاین درپلدختر اظهار داشت: پیش بینی می شود میانگین برداشت این محصول در هر هکتار پنج تن باشد که از این سطح ،میزان دو هزار تن باقلا در شهرستان پلدختر برداشت شود .

فرخ نوری با بیان این که سال گذشته سطح زیر کشت محصول باقلا در شهرستان پلدختر400 هکتار بوده است ،افزود: امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته حداقل 50 درصد کاهش تولید محصول باقلا در شهرستان پلدختر داشته باشیم .

وی گفت: علت این کاهش تولید با توجه به خسارت وارده به مزارع شهرستان است که توسط کارشناسان در حال بررسی است .

نوری افزود: دو هزار نفر در امر کاشت ،داشت و برداشت محصول باقلا در سطح شهرستان پلدختر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت می باشند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: این محصول در سال های گذشته علاوه بر تامین بازار داخلی شهرستان به اغلب شهرهای همجوار و استان های تهران و مجاور صادر می شد.

وی ارقام کشت شده این محصول را شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و افزود:باقلا در روستاهای چم گز ، جلوگیر ، طالقانی ، رنگین بان ، چم مهر ، هلوش، چالکل ، باغ گل گل و غیره کشت شده است .

نوری گفت:کشت باقلا هر سال با شروع فصل پاییزدر نیمه دوم مهرماه آغاز می شود و برداشت این محصول از اواسط فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر با بیان این که محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه ها خریداری و بازار های مصرف عرصه می شود افزود: نبود مراکز خرید تضمینی محصول ، میدان میوه و تره بار و وجود دلالان و واسطه ها از جمله مشکلات تولید کنندگان محصول باقلا شهرستان پلدختر به شمار می رود .

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630333
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.