به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری افزود: کشت و صنعت لرستان به عنوان یکی از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد چرا که پس از 17 سال بلاتکلیفی با گشایش های بعد از برجام شاهد سرمایه گذاری خارجی در حوزه گلخانه ای در این مجتمع هستیم.
وی با اشاره به سفر بیش از 400 مقام ارشد وزارتخانه ها به استان لرستان و برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه های مختلف گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید در استان لرستان 113 هزار بیکار وجود داشت که در دولت تدبیر و امید 48 هزار جویای کار نیز وارد بازار کار شدند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: با احتساب ثبت نام کنندگان جدید در مجموع 116 هزار بیکار در استان داشتیم که اکنون این رقم به 86 هزار نفر رسیده که نشانگر ایجاد 75 هزار شغل جدید در استان است.
وی با اشاره به کسب رتبه یک کشور توسط لرستان در زمینه کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به رتبه 9 کشوری، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است در سند توسعه صادرات لرستان نیز برای سال جدید با نرخ رشد 28 درصدی به رقمی بالغ بر 300 میلیون دلار برسیم.
غضنفری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: اقدامات قابل قبول و ارزنده ای در راستای تحقق شعار سال در لرستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی روی کار آمد که ارزش پول ملی به چهار برابر سقوط کرده و درآمدهای نفتی به زیر 10 درصد رسیده بود، افزود: کشور در چنان شرایطی با یک تورم 2 رقمی بالای 40 درصد مواجه بود و در محصولات راهبردی به یک وارد کننده بزرگ تبدیل شده بود.
وی با بیان اینکه کشور در صنایع بزرگ، کوچک و متوسط با یک فروپاشی دومینویی مواجه بود، اظهار کرد: از درآمدهای بالغ بر 100 میلیارد دلار به درآمدی زیر 40 میلیارد دلار رسیده بودیم لذا نیاز به یک مدیریت داخلی برای کاهش تنش ها و حواشی موجود در کشور و تعاملی سازنده با بیرون از مرزها داشتیم.
معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان نرخ کنونی تورم را زیر 10 درصد اعلام کرد و افزود: اکنون به تثبیت در سیاست های کلان اقتصادی رسیده ایم.
وی گفت: تا قبل از این دولت، سالیانه 6 میلیون تن گندم وارد می کردیم در حالی که اکنون به یکی از صادرکنندگان گندم تبدیل شده ایم و گندم بیش از نیاز یک سال کشور را هم ذخیره داریم.
غضنفری درخصوص نتایج برجام اظهار کرد: در موضوع برجام توانستیم به نحوی کار را به پایان برسانیم که اکنون شاهد رقابت کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران هستیم.
وی سال 95 را پر رونق ترین سال مالی کشور بویژه در حوزه اقتصاد دانست و افزود: در برش استانی از همان ابتدای روی کار آمدن دولت در استان لرستان اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه در استان، امنیت اقتصادی مقدم بر سایر امور بوده و پیوست و پیش نیاز برنامه های اقتصادی امنیت فرهنگی است، گفت: خوشبختانه توانستیم بستر را به گونه ای فراهم کنیم که احساس امنیت در کسانی که خارج از استان هستند و میل به سرمایه گذاری دارند فراهم شود.
وی با اشاره به توسعه شبکه های حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای در لرستان افزود: احداث سدهای متعدد برای تامین منابع آبی مورد نیاز برای بخش های تولیدی و کشاورزی، استفاده از سیستم های آبیاری مدرن، عبور از معبر و رسیدن به مقصد گردشگری تنها گوشه ای از اقدامات مفید و مطلوبی هستند که به رغم مشکلات و کمبودهای مالی در استان لرستان صورت گرفته اند.
غضنفری گفت: مشکل 304 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و یا به بهره برداری نرسیده لرستان با صرف هزینه ای افزون بر چهار هزار و 50 میلیارد ریال برطرف و این واحدها وارد مدار تولید شدند.
وی افزود: پارسال 758 واحد تولیدی و صنعتی که راکد یا با ظرفیت 20 درصدی و 60 درصدی نیمه فعال بودند را با صرف پنج هزار و 600 میلیارد ریال وارد مدار تولید شدند و لرستان رتبه سوم کشور را در این زمینه کسب کرد.

** مسئولان باید عهده دار اخلاقیات در جامعه باشند
امام جمعه الشتر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید سیره نبوی را در جامعه گسترش دهیم، گفت: همه ما روزی خود را از سفره این انقلاب می گیریم لذا باید نهایت تلاش خود را برای گسترش اخلاقیات و تسری سیره نبوی در جامعه به کار گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی با بیان اینکه همه نگاه های افراد جامعه به بزرگان آن جامعه است، عنوان کرد: باید با اخلاق نبوی این انقلاب را صادر کنیم.
وی افزود: مردم از بزرگان درس می گیریند و به رفتارهای آنان نگاه می کنند و به نوعی می توان گفت که رفتار یک مدیر آغازگر سعادت یک جامعه است.
حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اگر عهده دار خدمت رسانی به مردم شده ایم باید سعی کنیم خدمتگزار شایسته ای برای آنها باشیم و با رفتار شایسته حادثه ملی دیگری را در سطح دنیا و با مشارکت حداکثری به منصه ظهور برسانیم.

** تحقق 108 درصدی اشتغال در شهرستان سلسله
فرماندار سلسله نیز در این نشست با ارائه آماری در خصوص سند اشتغال ابلاغی با برش شهرستانی گفت: در این بخش با تحقق 108 درصدی اشتغال ابلاغی توانستیم جزو شهرستان های برتر استان لرستان در این بخش باشیم.
قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به طرح های به بهره برداری رسیده سلسله در سال گذشته افزود: تکمیل و اتمام چهارخطه، تکمیل قطعه اول جاده الشتر- فیروزآباد، افتتاح بخش کودکان بیمارستان امام خمینی(ره)، تکمیل 100 در صدی شبکه فاضلاب الشتر و بهره برداری از مجتمع آبرسانی کوثر کهمان از خدمات انجام شده در دولت تدبیر و امید بودند.
وی بهره برداری از مجتمع آبرسانی شهدای گمنام، راه اندازی مرکز شکوفایی رشد و خلاقیت و کلنگ زنی احداث سالن مسابقات 2 هزار نفری شهرستان و پیشرفت 80 درصدی ساختمان زورخانه را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در سلسله دانست و اظهار کرد: در این دولت سیستم های آبیاری نوین توسعه یافتند و طرح های برق رسانی مختلفی اجرا شد.
وی برگزاری پرشور انتخابات پیش رو را یکی از مهترین طرح های پیش روی دستگاه های اجرایی شهرستان در سال جدید عنوان کرد و افزود: شهرستان سلسله با تمام امکانات و توان خود، آمادگی برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و در حد نظام و دولت را دارد و از هیچ کوششی برای برگزاری قانونمند آن فروگذار نخواهد کرد.
استاندار لرستان در سال 1395 به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد که این موضوع با توجه به تلاش مضاعف دولتمردان دولت تدبیر و امید دستاوردهای بسیار خوبی در بخش های مختلف برای استان لرستان داشت.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.